• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
جمعه 12 خرداد 1402
کد مطلب : 193501
+
-

نقل و انتقال 160میلیونی و جنجال در کشتی

شوک جدید به استقلال

گوی و میدان
شوک جدید به استقلال

دنیای ورزش به همان اندازه که لبریز از شور و هیجان است، به همان اندازه هم خبرهای داغ دارد که رسانه‌های ورزشی معمولا با آب و تاب جزئیات این رویدادها را پوشش می‌دهند و خوانندگان این نوع اخبار هم بدشان نمی‌آید از همه جزئیات رویدادهای ورزشی و همچنین حاشیه‌های آنها آگاه باشند. در این بخش، به آن طیف از خبرهای ورزشی پرداخته شده که در این هفته در صدر خبرها قرار گرفتند.

انتقال رایگان بازیکن 160میلیونی
اوایل این هفته اعلام شد مارکو آسنسیو سرانجام به این نتیجه رسیده که در رئال‌مادرید نماند. او چند سال پیش پیشنهادی 160میلیون یورویی از لیورپول داشت اما آن را رد کرد و حالا در پایان فصل می‌تواند رایگان به تیمی دیگر برود. چند باشگاه لیگ برتری، میلان و پاری‌سن‌ژرمن او را می‌خواهند. اگر مسی پاریس را ترک کند که احتمالا می‌کند، آسنسیو می‌تواند جای او را در ترکیب پی‌اس‌جی بگیرد. خود این بازیکن دوست دارد پست مهاجم بازی کند نه وینگر. اما پیش از آن دوست دارد به تیمی برود که جایگاهش را در ترکیب ثابت تضمین می‌کند. او می‌خواهد خوشحال باشد و این جز با بازی‌کردن مداوم برایش به‌دست نمی‌آید. یورو2024 هم در پیش است و اگر آسنسیو حضور در این رقابت‌ها را می‌خواهد، باید بازیکن فیکس تیم باشگاهی‌اش باشد.

مسی باز هم رونالدو را جاگذاشت!
بله، لیونل مسی با گلزنی مقابل استراسبورگ در هفته سی‌و‌هفتم لیگ فرانسه، بهترین گلزن فوتبال اروپا نام گرفت. او با گلی که اخیرا زد، تعداد گل‌های خود را به عدد ۴۹۶ رساند و از کریستیانو رونالدو عبور کرد. او اکنون در ۵لیگ معتبر اروپایی بیشتر از هر بازیکنی گل زده است. مسی در ۵۷۷بازی ۴۹۶گل زده که به‌عبارتی ۰.۸۵گل در هر بازی به ثمر رسانده است.

اعلام سقف بودجه باشگاه‌های فوتبال ایران
سقف بودجه باشگاه‌های فوتبال ایران برای فصل آینده مسابقات لیگ برتر اعلام شد. به‌گفته صادق درودگر، عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ در برنامه فوتبال برتر تلویزیون، در آیین‌نامه جدید نقل‌‌و‌انتقالات، سقف بودجه هر تیم لیگ برتری ۲۵۰میلیارد تومان تعیین شده است. همچنین ۲۵میلیارد برای اخذ مجوز حرفه‌ای، ۱۰میلیارد برای اخذ مجوز ملی و همچنین ۲۵میلیارد برای کسب رتبه اول تا چهارم درنظر گرفته شده که مجموع این ارقام حدود ۳۰۰میلیارد تومان می‌شود. از طرفی درصورت انتقال بازیکن، به تیم دیگری مبلغ انتقال به بودجه اضافه می‌شود.

کریس رونالدو عربستان را ترک کرد
کریستیانو رونالدو، ابرستاره پرتغالی باشگاه فوتبال النصر، عربستان را ترک کرد. سایت «اسپورت» عربستان خبر داد رونالدو بعد از اتمام مسابقات فصل ۲۰۲3 - ۲۰۲2
لیگ عربستان از باشگاه اجازه گرفت و ریاض را ترک کرد. دارنده ۵‌توپ طلای بهترین بازیکن دنیا زمستان گذشته راهی عربستان ‌و به النصر ملحق شد. رونالدو وقتی به عربستان منتقل شد النصر شانس قهرمانی در ۴جام را داشت ولی با انتقال رونالدو در هیچ‌کدام از این ۴ جام موفق ظاهر نشد و در نهایت اعجوبه پرتغالی فصل را بدون جام به پایان برد.

جنجال قضاوت اشتباه داور
در جریان رقابت‌های بین‌المللی جام تختی کشتی آزاد مبارزه امین طاهری مقابل مرتضی جان‌محمدی به‌دلیل اشتباه داوری بار دیگر تکرار شد. این موضوع برخلاف قوانین اتحادیه جهانی کشتی بود و مرتضی جان‌محمدی هم برای مبارزه بعدی روی تشک حاضر نشد و مسابقه به سود طاهری به پایان رسید.

نخستین حضور زنان والیبالیست در آسیا
تیم ملی والیبال زنان ایران پس از ۵۰سال راهی بازی‌های آسیایی خواهد شد تا نخستین حضور خود در این مسابقات را پس از پیروزی انقلاب اسلامی رقم بزند. نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی سال۲۰۲۲ به میزبانی شهر هانگژو چین که به‌دلیل شیوع کرونا با یک سال تأخیر برگزار می‌شود، در بخش والیبال زنان از ۶ تا ۱۵مهر‌ماه۱۴۰۲ پیگیری خواهد شد. بنا بر اعلام شورای المپیک آسیا، مرحله مقدماتی والیبال سالنی زنان در بازی‌های آسیایی هانگژو از روز پنجشنبه ششم تا دوشنبه دهم مهر‌ماه ادامه دارد.

اعلام فهرست نهایی تیم ملی امید
فهرست بازیکنان تیم فوتبال امید ایران برای برگزاری اردوی آماده سازی حضور در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال غرب آسیا اعلام شد.

شوک جدید به استقلال
اعتراض استقلال با تایید نشدن مدارک مجوز حرفه‌ای اش، رد شد

کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال پس از بررسی خود در روزهای اخیر رای نهایی‌اش را درمورد اعتراض باشگاه‌هایی که جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت نکرده بودند، پنجشنبه صادر کرد.برهمین اساس باشگاه استقلال که پس از تایید نشدن مدارکش در کمیته بدوی مجوز حرفه‌ای به کمیته استیناف اعتراض کرده بود، در این کمیته نیز راه به جایی نبرد تا با تایید نشدن مدارکش حذف این تیم از فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا قطعی شود.پیش از این مدارک ۶ باشگاه پرسپولیس، نساجی، تراکتور، گل‌گهر، فولاد و سپاهان برای کسب مجوز حرفه‌ای در کمیته بدوی تایید و این اقدام به AFC اعلام شده بود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید