• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
جمعه 12 خرداد 1402
کد مطلب : 193500
+
-

هشتگ‌های مجازی

در روزهایی که گذشت، برخی اخبار جزو پربازدیدها قرار گرفتند؛ اخباری که با هشتگی کنار خود از ماجراهای روز حکایت دارند.

#خدمت_سربازی
کسر خدمت سربازان دارای فرزند
سربازی همیشه جزو موضوع‌های مورد توجه مردم بوده و حالا هم با اعلام یک خبر دوباره به ترند فضای مجازی تبدیل شده است؛ چراکه سربازان وظیفه حین خدمت تا پایان سال۱۴۰۴ به‌ازای تعداد فرزندانشان می‌توانند از تسهیلات کسر خدمت جدید بهره‌مند شوند.

#بنزین
سهمیه‌بندی جدید و تغییر قیمت بنزین

یکی از موضوع‌‌هایی که توجه شهروندان را به‌خود جلب کرده، بنزین و شایعه تغییر قیمتش است و برای خیلی‌ها افزایش قیمت، خبر خوشایندی نیست. با این حال بازار شایعه و اخبار کذب هم در این زمینه بسیار داغ است؛ رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران با اعلام این خبر که هیچ اتفاق جدیدی در زمینه شارژ کارت‌های سوخت مردم و تغییر قیمت بنزین نیفتاده است، خیال بسیاری از افراد را آسوده کرد.

#تسهیلات_ودیعه_مسکن
وام اجاره ۲۰۰ میلیون تومان شد
افزایش ودیعه دغدغه مستأجران است؛ از این‌رو دولت به‌دنبال تسهیل این بخش و کمک به این گروه از جامعه است؛ بنابراین سقف تسهیلات کمک‌ودیعه اجاره مسکن که تا پیش از این در تهران ۱۰۰میلیون تومان بود به ۲۰۰میلیون تومان افزایش یافت. نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روز سه‌شنبه در روند رسیدگی به قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، سقف تسهیلات ودیعه مسکن در تهران را ۲۰۰میلیون تومان اعلام کردند. بر این اساس سقف تسهیلات ودیعه مسکن در سال اول اجرای قانون مذکور در تهران۲۰۰، مراکز استان‌ها ۱۵۰ و سایر شهرها ۱۰۰میلیون تومان خواهد بود.

#داروگر
یک نشان تجاری قدیمی‌تعطیل می‌شود؟
کارخانه داروگر با قدمتی بیش از ۹۰سال تعطیل شد. شنیدن این خبر برای بسیاری از افرادی که این شرکت قدیمی را می‌شناسند، غمگین کرد. به‌گفته یکی از مدیران ارشد وزارت صمت، براساس نامه‌ای که وزارت کار به وزارت صمت ارسال کرده است، دلیل تعطیلی این کارخانه، بدهی، زیان انباشته و مشکلات مالیاتی عنوان شده است؛ همه‌ این اطلاعات براساس نامه‌ای است که از وزارت کار به وزارت صمت ارسال شده است. البته به گفته نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، پلمب کارخانه داروگر باز شد و کارگران به محل کار خود بازگشتند.

#کرونا
رنگ‌های قرمز و نارنجی از نقشه کرونا پاک شد
یکی از اخبار خوشایند روزهای قبل، پاک شدن رنگ قرمز و نارنجی از نقشه است. براساس تازه‌ترین به‌روزرسانی رنگ‌بندی شهرها از وضعیت ویروس کرونا، تعداد شهرهای نارنجی همچون قرمز، صفر شد. همچنین براساس آخرین آمار تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته گذشته صفر بوده، اما تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از یک به صفر رسید. خوشبختانه در حال حاضر هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی نیست و ۲۲۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

#دربی
برد جذاب پرسپولیس
طرفداران 2 تیم استقلال و پرسپولیس با راه‌اندازی هشتگ، فضای مجازی را تسخیر کرده‌بودند.پرسپولیس ۲ بر یک این بازی را برد و قهرمان جام حذفی شد.

#همشهری
احیای مجلات همشهری
آیین بزرگداشت آغاز به کار مجدد مجلات همشهری، چهارشنبه ۱۰ خرداد مصادف با روز میلاد امام رضا(ع) در سالن اجتماعات موسسه همشهری برگزار شد.چند برند مجلات همشهری مثل ۲۴، تماشاگر، سرزمین من، خانواده، تندرستی، سرنخ، آیه و خردنامه در دوره اخیر در قالب جدید «کتاب-مجله» منتشر شده‌اند و استمرار انتشار آن همزمان با میلاد حضرت امام رضا(ع) خواهد بود.















 

این خبر را به اشتراک بگذارید