• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 11 خرداد 1402
کد مطلب : 193468
+
-

فوتبال بوی ساس گرفته

محمدرضا نصیری-روزنامه نگار


لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس تمام شد که شد! اصولاً در فوتبال ایران هر تیمی که قهرمان شود،  قهرمانی حقش نیست و همه‌ی رقبا آرزو می‌کنند از گلویش پایین نرود و جایزه‌ی قهرمانی را خرج دوا و دکتر بدهد. سپاهانی‌ها و استقلالی‌ها جداگانه ادعا دارند که دست‌هایی در کار بوده تا آن‌ها قهرمان نشوند. خود یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس هم وسط فصل گفته بود: «نمی‌گذارند قهرمان شویم.» در مجموع، لیگی که برای من نجوشد،  سر... .
ارسلان مطهری، مهاجم استقلال گفته: «پارسال تنها فصلی بود که تیمی که حقش بود، قهرمان شد.» عدل همان فصلی که استقلال قهرمان شده. بازیکنان سپاهان هم باید بگویند، این فصل و فصل قبل نه، ولی سال 1394(آخرین قهرمانی سپاهان) لیگ ما پاک بود، بقیه‌ی فصل‌ها...
در فوتبال ایران هر سال دست‌هایی در کار است تا 15تیم قهرمان نشوند. نامردها حتی نفت مسجدسلیمان را هم نگذاشتند قهرمان شود. اگر دست‌هایی پشت‌پرده نبود، در هر فصل 16تیم به قهرمانی لیگ می‌رسیدند. مثل این پدر و مادرها که به آن‌ها گفته می‌شود برای فرزندانشان جایزه بخرند تا مدیر مدرسه سر صف به آن‌ها جایزه بدهد. در فوتبال ما این رسم باید جا بیفتد و به همه‌ی تیم‌ها کلاسور و مداد نوکی جایزه داده شود به خرج پدر و مادر بازیکنان. این‌طوری صدای کسی درنمی‌آید.
سعید مهری، هافبک استقلال که برای بازی نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل نساجی دو‌کارته و محروم شده بود، گفته: «نقشه کشیده بودند تا مرا از حضور در نیمه‌نهایی محروم کنند.» چرا کسی باید نقشه بکشد برای محرومیت یک بازیکن عادی؟ برای مسی و رونالدو هم نقشه نمی‌کشند.
بازیکن پرسپولیس: «نمی‌خواهند ما قهرمان شویم.» خبرنگار: «ولی شما که قهرمان شدید.» بازیکن پرسپولیس: «درست است، اما این دلیل نمی‌شود.»
مربی استقلال: «ناداوری‌ها 60  امتیاز از تیم ما گرفت.»
مدافع سپاهان: «فدراسیون پرسپولیسی نگذاشت شوتم گل شود و برای همین توپ خورد به تیر دروازه.»
دروازه‌بان نساجی: «وزارت ورزش نقشه کشیده تا من در هر بازی 4  گل بخورم.»
مدیرعامل ذوب‌آهن: «اگر در هر بازی4پنالتی برای ما می‌گرفتند، الآن حداقل پنجم بودیم، اما آقایان اجازه ندادند این اتفاق بیفتد.»
مربی دروازه‌بان‌های تیم مس کرمان: «فوتبال ایران فقط در تاریخ 28مهر 1401پاک بود و ما توانستیم دو، هیچ صنعت‌نفت آبادان را ببریم.»
حسن ساس، بازیکن سابق تیم ملی ترکیه: «فوتبال‌ها بوی ساس گرفته!»
رئیس فدراسیون فوتبال: «متأسفانه فوتبال ما پاک نیست. روی میز خودم یک وجب خاک گرفته، کسی نیست تمیزش کند.»




 

این خبر را به اشتراک بگذارید