• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 11 خرداد 1402
کد مطلب : 193423
+
-

مرگ 3نفر در 2مسمومیت عجیب

در جریان 2حادثه در همدان و مشهد، 3نفر به شکل عجیبی براثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.
به گزارش همشهری، نخستین حادثه در روستای جرا تویسرکان واقع در استان همدان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که صاحب یک انبار علوفه در این روستا اقدام به آتش زدن کاه‌های مازاد و کثیف کرده بود؛ غافل از اینکه دود ناشی از آتش زدن کاه‌ها با وزش باد زیرزمین مجاور را پر از گاز منوکسیدکربن کرده است. در همین لحظات پسر 14ساله خانواده برای آوردن وسیله‌ای وارد زیرزمین شد اما دیگر برنگشت. مادر 50ساله خانواده که از تأخیر پسر تعجب کرده بود چند دقیقه بعد به‌دنبال او به زیرزمین رفت اما او نیز برنگشت. به‌دنبال این اتفاق عجیب چند نفر دیگر از اعضای خانواده که دلواپس مادر و پسرش شده بودند به زیرزمین رفته و متوجه شدند که آنها بیهوش روی زمین افتاده‌اند. در این شرایط بود که آنها با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک خواستند و همزمان ماجرا به اورژانس نیز گزارش شد.
دقایقی بعد با حضور امدادگران اورژانس معلوم شد که مادر و پسر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند. در این حادثه همچنین 4عضو دیگر این خانواده نیز دچار مسمومیت شده بودند که به مرکز درمانی منتقل شدند.
علیرضا صارمی، مدیر روابط‌عمومی پزشکی قانونی استان همدان در این‌باره گفت: علاوه بر2 قربانی این حادثه، 4نفر دیگر از اعضای این خانواده هم دچار مسمومیت شده بودند که 3نفرشان به‌صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند و یک نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.
دومین گازگرفتگی مرگبار در اطراف مشهد رخ داد و در جریان آن مردی بر اثر استنشاق گاز جوهر نمک جان باخت. سرهنگ عباسعلی دهقانی، جانشین فرمانده انتظامی مشهد در توضیح این حادثه گفت: در پی اعلام مرگ مشکوک مردی ۳۸ساله در یکی از مناطق بلوار توس، مأموران انتظامی همراه با نیروهای امدادی برای بررسی موضوع راهی محل حادثه شدند. او درباره آنچه اتفاق افتاده بود گفت: این مرد به تنهایی با جوهرنمک در حال نظافت خانه بود که به‌دلیل انتشار گاز از جوهرنمک، دچار گازگرفتگی شده و طبق اعلام مأموران اورژانس در محل فوت شده بود که پیکر او به سردخانه منتقل شد.
او به شهروندان توصیه کرد که هنگام استفاده از مواد شوینده قوی از قبیل جوهرنمک و وایتکس نکات ایمنی را رعایت و همه در و پنجره‌ها را باز کنند تا گاز متصاعدشده از ساختمان خارج شود و شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید