• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 11 خرداد 1402
کد مطلب : 193400
+
-

ما خوبیم!

فرار رو به جلو به سبک رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی

محسن محمودصفری

محمد مصلایی‌پور، رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی در اظهارنظری عجیب، اشتباهات مهلک داوران کشتی را طبیعی قلمداد کرد و همه تقصیرها را به گردن فضای مجازی انداخت. چند نقد به حرف‌های او وارد است.

  در مسابقات جام تختی در اتفاقی نادر و باورنکردنی کشتی‌گیر 86کیلوگرم تیم عراق در مقابل کشتی‌گیر 74کیلوگرم ایران حسن عباسپور روی تشک رفت و 3دقیقه هم کشتی گرفت! پس از اتمام تایم اول مبارزه، تازه داوران متوجه اشتباه خود شدند و کشتی‌گیر 86کیلوگرم جایش را با کشتی‌گیر 74کیلوگرم عراق عوض کرد و دوباره کشتی آغاز شد. اینکه داوران چطور متوجه نشدند کشتی‌گیر عراقی در 2وزن بالاتر کشتی می‌گیرد جای تعجب است. چک کردن آی‌دی‌کارت را هم که کنار بگذارید فاصله 10کیلویی چیزی نیست که بتواند از چشم مخاطبان دور بماند.

  مصلایی‌پور در حالی از این تصمیمات دفاع می‌کند و تقصیرها را گردن فضای مجازی می‌اندازد که حسن عباسپور دور بعد کشتی را واگذار کرد و بدون شک سهمی از شکستش مربوط به تحلیل رفتن انرژی‌اش در کشتی با کشتی‎گیر 86کیلویی عراق است. رئیس کمیته داوران به جای عذرخواهی بابت اتفاقات رخ داده گفته: «متأسفانه در روزهای اخیر شاهد بودیم که این 2اشتباه کل زحمات داوران جام تختی را تحت‌الشعاع قرار داد که این اقدامات از سوی چند صفحه در فضای مجازی و بیشتر در جهت جذب مخاطب بوده است. این اتفاق از سوی افرادی که هیچ‌گونه اطلاعات کافی در امر داوری نداشته‌اند صورت گرفته است. بنده به‌عنوان عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی در مجموع نمره قابل‌قبولی به قضاوت‌های داوران جام تختی می‌دهم.» با اطلاعات ناکافی از قوانین داوری به استقبال دومین اشتباهی که رئیس کمیسیون داوران قبول دارد می‌رویم.

  در کشتی امین طاهری و مرتضی جان‌محمدی داوران به اشتباه ضربه فنی اعلام کردند و سپس کشتی تکرار شد. تکرار کشتی از چند جهت قابل بحث است. اول اینکه ضربه فنی چلنج ندارد و تکرار کشتی به هیچ وجه طبق قوانین اتحادیه جهانی امکان‌پذیر نیست. ولی از جهت دیگر اشتباه داوری محرز بوده، پس چطور باید به طاهری گفت: «بله حق شما ضایع شده و سال دیگر باید در انتخابی کشتی بگیری! چون طبق قانون اتحادیه...» از طرفی جان‌محمدی حق داشت در کشتی دوم روی تشک حاضر نشود چراکه یک‌بار دستش بالا رفته و تکرار کشتی به هیچ‌وجه مرسوم نیست. دوطرف حق داشتند معترض باشند؛ هم طاهری هم جان‌محمدی. حالا رئیس کمیته داوران 2اشتباه را طبیعی می‌داند! هفته‌ای نیست که فدراسیون کشتی خبری بر مبنای تغییر نتیجه کشتی از فلان مسابقه روی خروجی سایتش نگذارد با این حال مصلایی‌پور مدعی است فضای مجازی کارشان را تخریب کرده است. عذرخواهی، حلقه مفقوده کمیسیون داوران است که فدراسیون کشتی بابت آن دارد هزینه بسیاری می‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید