• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 11 خرداد 1402
کد مطلب : 193399
+
-

منصوریان در بن بست!

منصوریان برنامه 10ساله برای فولاد دارد اما بعید است او فصل آینده بتواند در خوزستان بماند

حتی در روزهایی که خبری از برگزاری رقابت‌های لیگ برتر نیست، مربیان ایرانی همچنان سوژه حواشی و نقل محافل هستند. علیرضا منصوریان یکی از همین مربیان است که ماه‌های گذشته نتوانست به یک صلح پایدار با هواداران فولاد برسد. مجموعه اظهارنظرهای او در تقابل مستقیم با فولادی‌ها، به مذاق هواداران باشگاه خوش نیامده و شکاف بین سرمربی تیم و سکوهای فولاد‌آره‌نا، هر روز پررنگ‌تر شده است. با این حساب، بعید به‌نظر می‌رسد در باشگاه فولاد آینده‌ای برای این مربی وجود داشته باشد. هرچند که خودش مدام از برنامه‌های 8ساله و 10ساله برای این باشگاه صحبت می‌کند!

   همه‌‌چیز از اینجا شروع شد
چرا رابطه علیمنصور و هواداران فولاد هرگز رابطه خوبی نبوده است؟ دلیل این ماجرا به حدود 7سال قبل برمی‌گردد؛ وقتی منصوریان جمله عجیبی را در مورد «عربی صحبت‌کردن» مردم ایران به زبان آورد. مقصود او البته دقیقا همان چیزی نبود که از این جملات برداشت شد اما به هر حال در جنوب و به‌خصوص در خوزستان، جملات او بازتاب خوبی نداشت. فصل پیش وقتی منصوریان به‌عنوان سرمربی فولاد انتخاب شد، باشگاه تصاویرش با لباس عربی را منتشر کرد و خودش هم خاطرات زیادی در مورد نوشیدن قهوه دله عربی در آبادان به زبان آورد اما هیچ‌یک از اینها نتوانست خوزستانی‌ها را قانع کند. البته دلیل نارضایتی از انتخاب این مربی، فقط این مسئله نبود. فولادی‌ها با نیم نگاهی به استقلال، سپاهان و تراکتور، یک مربی بزرگ خارجی برای تیمشان می‌خواستند و رزومه منصوریان را مناسب این جایگاه نمی‌دانستند. در حقیقت آنها با این انتخاب کنار نیامدند و سرمربی فولاد هم هیچ‌وقت نتوانست همه سوءتفاهم‌ها را برطرف کند و به یک گزینه ایده‌آل برای هدایت این باشگاه تبدیل شود.

   کلیدواژه‌های شوم
اختلاف منصوریان و خوزستان در جریان آخرین میزبانی این فصل فولاد در لیگ برتر، بدتر هم شد؛ جایی که علیمنصور هوادارانی را که در سمت چپ سکوها می‌نشینند «احمق» و «بی‌ارزش» خطاب کرد. واژه‌هایی که او استفاده کرد، در‌ شأن یک سرمربی لیگ برتری نبود. این اظهارنظر موجب شد کمپین «من هم سمت چپ می‌نشینم» از سوی برخی هواداران فولاد راه بیفتد. بعد از این اتفاق حتی آن دسته از فولادی‌ها که مشکلی با این مربی نداشتند نیز بسیار خشمگین شده بودند و دوست داشتند دوران حضور منصوریان در اهواز خیلی زود به پایان برسد.

   بنری که حالا نو شده است
منصوریان در پایان فصل، بنر کهنه‌شده برخی فولادی‌ها علیه خودش را به تمسخر گرفت اما فولادی‌ها با بنری که نو شده بود به دیدن بازی استقلال خوزستان رفتند. به‌نظر می‌رسد منصوریان و هواداران فولاد هرگز به صلح نمی‌رسند. البته از کوره در رفتن این مربی نیز اوضاع را بین او و طرفداران تیم به بن‌بست رسانده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید