• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 10 خرداد 1402
کد مطلب : 193291
+
-

باید از کتاب‌های بیگانه بی‌نیاز شویم

رهبری
باید از کتاب‌های بیگانه بی‌نیاز شویم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی 24اردیبهشت امسال به‌مدت 3ساعت از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در محل مصلی تهران بازدید کردند. ایشان موضوع کتاب کودک و نوجوان را در این بازدید مورد تأکید قرار دادند و گفتند: باید تا آنجا که امکان‌پذیر است در زمینه تولید کتاب‌های کودکان و نوجوانان متناسب با فرهنگ خودمان، تلاش شود تا از کتاب‌های بیگانه بی‌نیاز شویم.

افتخار به ایرانی‌بودن
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار معلمان که 12اردیبهشت امسال صورت گرفت،  گفتند: هویت‌شناسی ملی و شخصی را در دانش‌آموز زنده کنید؛ [دانش‌آموز] باید به ایرانی بودن خودش افتخار کند؛ البته افتخار هم دارد. فقط هم با اینکه [بگوییم] «افتخار کنید»، با توصیه، درست نمی‌شود. حالا بعد من در باب کتاب‌های درسی عرض خواهم کرد؛ مفاخر ملی، سابقه فرهنگی، عزت تاریخی، وقتی که به نوجوان و جوان نشان داده بشود، در او احساس عزت به‌وجود می‌آید.

باور به هویت ملی
 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 20مهرماه سال 91 در دیدار معلمان و استادان دانشگاه‌های خراسان شمالی تأکید فرمودند: ما باید کودک را از آغاز دارای اعتمادبه‌نفس و باور به هویت خود بار بیاوریم. البته این مخصوص کودکان دبستانی نیست؛ در دبیرستان هم همین هست، در دانشگاه هم همین هست. در کشور ما متأسفانه فرهنگ کاملاً منحرفی از گذشته پایه‌گذاری شده، که هنوز آثارش از بین نرفته  - با این همه تبلیغاتی که ماها از اول انقلاب تا امروز داشتیم - و آن، نگاه نیازمندانه به سمت غرب، بزرگ دیدن غرب و کوچک دیدن خود در مقابل اوست که متأسفانه این فرهنگ ریشه‌کن نشده و وجود دارد؛ این به‌دلیل نبود خودباوری است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید