• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 10 خرداد 1402
کد مطلب : 193284
+
-

عدد خبر

3 استان
کردستان، خوزستان و فارس برنامه مدیریت تالابشان اجرایی نشده است. به‌گفته ژاله امینی، مدیر گروه مدیریت زیست بومی اداره حفاظت و احیای تالاب‌های کشور، دلایل اجرایی نشدن اقدامات اولویت‌دار در این طرح‌ها در حال بررسی است. بیش از ۴۰تالاب برنامه مدیریت با رویکرد زیست بومی دارند، ولی سازمان وقتی به مرحله اجرای این طرح‌ها رسید با چالش‌هایی مواجه شد.

2/1 درجه
سلسیوس از ۷۰ سال پیش دمای ایران افزایش یافته است. به‌گفته علیرضا مساح، استاد دانشگاه تهران، براساس آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده چنین افزایش دمایی از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۲۰ میلادی نشان می‌دهد مخاطرات گرمایش زمین در کشور آغاز شده است. در بازه زمانی مذکور ۳۰میلی‌متر هم کاهش بارندگی در ایران اتفاق افتاده است. براساس مدل سازی انجام شده تا سال۲۱۰۰، 4 تا 5 درجه افزایش دما خواهیم داشت.

400 گونه
آبزی در دریای خزر وجود دارد که ماهیان خاویاری و فک خزری مهم‌ترین آنهاست. کنوانسیون تهران (کنوانسیون منطقه‌ای حفاظت از محیط‌زیست دریای خزر با حضور ایران، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان و فدراسیون روسیه) سال‌هاست که معطل مانده و تشکیل نشده است. تهران میزبان نشست بعدی خواهد بود. تا پیش از آن گفت‌وگو‌های دوطرفه با کشورهای حاشیه خزر برگزار خواهد شد.

150 شهید
محیط‌بان در کشور داریم. به‌گفته سرهنگ محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست، محیط‌زیست بالاترین تعداد شهید را در میان سایر یگان‌ها دارد. ۱۱دستگاه دولتی در کشور یگان حفاظت دارند. حق محیط‌بان‌هاست تا یک روز به نام خود داشته باشند. اکنون ۳۷۰محیط‌بان با ساچمه در بدن در حال خدمت در مناطق هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :