• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
چهار شنبه 10 خرداد 1402
کد مطلب : 193276
+
-

جیمی علیه جوکر

میامی‌هیت با پیروزی در برابر بوستون سلتیکز، حریف دنور ناگتز در فینال ان‌بی‌ای شد

جیمی علیه جوکر

 خیز بلند بوستون سلتیکز برای خلق شگفتی در این فصل از انجمن ملی بسکتبال آمریکا (ان‌بی‌ای) بی‌حاصل نماند و جیمی باتلر و شرکا، با پیروزی آسان و بی‌رحمانه در بوستون، حریف دنور ناگتز در فینال شدند.
بوستونی‌ها بعد از 3شکست در 3بازی اول فینال کنفرانس شرق، با کسب 3پیروزی کار را به بازی هفتم رساندند و اگر در این بازی هم پیروز می‌شدند، به نخستین تیم در تاریخ تبدیل می‌شدند که بعد از 3باخت در ابتدای سری، درنهایت برنده فینال کنفرانس می‌شود. اما آرزوهای بلند آنها، به سد بلند جیمی باتلر، ستاره میامی‌هیتز خورد و درنهایت، در خانه 103بر 84شکست خوردند تا از رسیدن به فینال ناکام بمانند.
با این نتیجه، جیمی باتلر و یارانش، حالا در فینال باید در برابر دنور ناگتز به میدان بروند. ناگتز، با درخشش نیکلا جوکیچ و جمال موری، برای رسیدن به فینال، لس‌آنجلس لیکرز را قاطعانه از پیش رو برداشته است. این نخستین‌بار است که این تیم به فینال ان‌بی‌ای می‌رسد، با این حال هوادارانش امیدوارند با درخشش جوکیچ، سنتر صربستانی خود که به جوکر معروف است، به نخستین قهرمانی خود هم برسند.
اولین بازی از سری فینال، بامداد جمعه به وقت ایران در دنور برگزار می‌شود. هواداران بسکتبال، از همین حالا انتظار رقابت سنگینی بین باتلر و جوکر دارند چون این دو بازیکن سال گذشته، درگیر یک جنجال معروف در طول بازی شدند. تنش حتی بعد از پایان بازی هم ادامه داشت و جیمی باتلر بیرون رختکن منتظر جوکیچ مانده بود تا با او تسویه‌حساب کند. حالا تسویه‌حساب به سری فینال رسیده است.
البته برنده سری فینال را نه مهارت‌های رزمی، که کیفیت بازی در زمین بسکتبال مشخص خواهد کرد. هم باتلر، و هم جوکیچ، به‌عنوان باارزش‌ترین بازیکن کنفرانس‌های خود انتخاب شده‌اند و احتمالا نقش مهمی در تعیین قهرمانی این فصل ان‌بی‌ای خواهند داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید