• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 10 خرداد 1402
کد مطلب : 193270
+
-

نکته بازی/ لیگ قهرمانان آسیا یا اروپا؟

شایعات عجیب در مورد حضور ستارگان سرشناس فوتبال در لیگ عربستان همچنان ادامه دارد و هر روز هم داغ‌تر از قبل می‌شود. هم‌اکنون ماه‌هاست که در مورد پیوستن لیونل مسی به الهلال عربستان بحث می‌شود و هنوز تکلیف این موضوع به‌صورت قطعی روشن نشده است. همزمان شایعاتی هم در مورد حضور کریم بنزما در الاتحاد عربستان به گوش می‌رسد. شاید قبلا می‌شد با یک لبخند ساده از کنار این زمزمه‌ها عبور و تمام آنها را انکار کرد اما وقتی کریستیانو رونالدو به النصر پیوسته و هر هفته مشغول بازی در این تیم است، وقوع هر اتفاقی را می‌توان محتمل دانست. درصورت تحقق فقط نیمی از این شایعات، عربستانی‌ها بخشی از لیگ قهرمانان آسیا را به لیگ قهرمانان اروپا تبدیل خواهند کرد که در نوع خودش جذاب و گیج‌کننده است.

انگیزه خاص باشو
هیچ بازیکنی در دربی نمی‌تواند کم‌انگیزه باشد. مگر ممکن است در مسابقه‌ای که این همه بیننده دارد و اینطور زیر ذره‌بین است، با همه توان و وجودت ظاهر نشوی؟ با این حال بعضی بازیکنان از انگیزه‌های بیشتری برخوردار هستند که دلایلش هم متفاوت است. ازجمله این نفرات باید به مهدی قائدی اشاره کرد؛ ستاره اثرگذار استقلال که با وجود به ثمر رساندن 12گل در لیگ، هنوز در مسابقات حذفی موفق به گلزنی نشده است. قائدی البته در این تورنمنت 2پاس گل داده اما به شکل عجیبی هیچ‌یک از 9گل آبی‌پوشان به نام او ثبت نشده است. ستاره بوشهری در سوپرجام هم موفق به گلزنی نشد و حالا فقط یک بازی از جام‌حذفی را برای بهبود بخشیدن به آمارش در پیش دارد. آیا قائدی به پرسپولیس گل می‌زند؟

کجای کاری پیروز خان؟
هر کجا قرار است در مورد پیشکسوت‌های متین و موقر فوتبال ایران بحث شود، حتما یکی از مهم‌ترین مثال‌ها پیروز قربانی است. ستاره پیشین استقلال که سابقه زدن یکی از حساس‌ترین گل‌های دربی را هم دارد، با وجود علاقه شدیدش به پیراهن آبی معمولا منصفانه و محترمانه حرف می‌زند و از این نظر بین هواداران رقیب هم از عزت و احترام برخوردار است. قربانی در تازه‌ترین اظهاراتش قهرمانی پرسپولیس را به هواداران این تیم تبریک گفته و در نقد مصاحبه‌های اعجاب‌برانگیز برخی بازیکنان قدیمی گفته: «اگر زیر 5سال در یک تیم حضور داشتید، پیشکسوت آنجا نیستید و حق ندارید تحت چنین عنوانی مصاحبه‌های جنجالی انجام بدهید.» کجای کاری آقا پیروز؟ مورد داریم طرف فقط با پرسپولیس و استقلال مذاکره کرده و به توافق هم نرسیده، اما هر روز در حال اظهارنظر است!

این خبر را به اشتراک بگذارید