• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 9 خرداد 1402
کد مطلب : 193251
+
-

با مردم/قطعی مکرر آب در فاز یک شهر جدید اندیشه، امان ساکنان را بریده است

 معلوم نیست چرا به‌تازگی آب منازل مسکونی فاز یک در شهر جدید اندیشه، برای ساعات طولانی و مکرر قطع می‌شود به‌طور مثال ممکن است در طول روز، 12ساعت آب نداشته باشیم. این وضعیت با توجه به گرم شدن هوا خصوصا برای خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند و یا از افراد سالمند نگهداری می‌کنند بسیار آزاردهنده است. اینکه ما با بحران و کمبود آب مواجهیم و مسئولان ناچار به قطع آب در مناطق مختلف می‌شوند قابل‌درک است ولی نه برای نیمی از شبانه‌روز.
رئوفی از شهر جدید اندیشه

نصب علمک گاز در هرمزگان دلبخواهی شده است
به‌رغم اینکه در آذر‌ماه ۱۴۰۱ فرم نصب علمک گاز را در اداره گاز رودان هرمزگان تکمیل کردیم و لوله کشی گاز هم توسط پیمانکار‌انجام شده، اداره گاز به بهانه‌های واهی از نصب علمک در سال ۱۴۰۲ امتناع می‌کند و عدم‌وجود قرارداد با پیمانکار و یا مجوز شهرداری را بهانه قرار داده و به دلخواه برای هر کس که دوست دارد خارج از نوبت علمک نصب می‌کند. این کار خلاف قانون و تضییع حقوق سایر شهروندان است. از مسئولان درخواست داریم تا جلوی این رویه غیرقانونی را بگیرند.
گلبندی از هرمزگان

پیشنهاد احداث مونوریل برای کاهش ترافیک
چرا در کشور ما از سیستم حمل‌ونقل مونوریل برای جا‌به‌جایی مسافران در سطح شهر استفاده نمی‌شود؟ درحالی‌که با توجه به نوع حرکت قطارهای این سیستم که روی سطح خیابان نیست و با ارتفاع از زمین قرار می‌گیرد استفاده از آن می‌تواند کمک بزرگی به کاهش ترافیک خصوصا در شهرهای بزرگ و پر رفت‌وآمد بکند. پیشنهاد می‌کنم مسئولان زیرساخت‌های لازم را برای استفاده از این سیستم کارآمد و ایمن فراهم کنند.
اردشیر از تهران

پیامک
وضعیت امکانات رفاهی دانشگاه آیت‌الله بروجردی لرستان، نیازمند رسیدگی فوری است

متأسفانه مشکلات دانشگاه آیت‌الله بروجردی لرستان یکی دو تا نیست.غذای سلف بسیار بی‌کیفیت است، وضعیت بهداشت خوابگاه‌ها اسفبار است.در مسیر دانشگاه به خوابگاه و بالعکس هم همیشه با کمبود وسایل نقلیه روبه‌رو هستیم.از طرفی برخی از استادان هم مسلط نیستند و کم‌تجربه‌اند و همین موضوع کیفیت تدریس و متعاقب آن فراگیری دانشجویان را کاهش می‌دهد. ما دانشجویان این دانشگاه خواهان رسیدگی جدی و فوری به این مشکلات و رفع هر چه سریع‌تر آنها هستیم.
کمالوند از لرستان

فتوکپی مدارک احراز هویت با مهر رسمی ثبت احوال قابل ارائه و استناد شود
مدتی است که شناسنامه‌ام مفقود شده است. به‌تازگی کاری فوری پیش آمد که برای انجام آن نیاز به ارائه شناسنامه داشتم. به اداره ثبت احوال مراجعه کردم و درخواست کردم تا با استعلام از سیستم، فتوکپی شناسنامه‌ام را تأیید و مُهر کنند. پاسخ این بود که درست است سوابق شما در سیستم موجود و مورد تأیید است اما ما اجازه قانونی برای مُهر و تأیید فتوکپی شناسنامه به‌عنوان یک مدرک رسمی و قانونی را نداریم و تنها راه، درخواست صدور شناسنامه المثنی است. در اینکه باید این کار را بکنم شکی نیست ولی همه می‌دانیم که این روند زمانبر است و ممکن است تا دو‌ماه هم طول بکشد. سؤالم این است که چرا نباید راهکاری برای افرادی مانند من که شناسنامه‌شان مفقود شده و یا درخواست صدور مجدد یا تعویض شناسنامه را داده‌اند و همزمان برایشان کاری ضروری پیش می‌آید که نیاز به ارائه شناسنامه دارند وجود داشته باشد؟ شاید جان و مال افراد در گرو انجام این کار باشد.
داوودپور از تهران

پیام
قطع درختان در شمال کشور برای ویلا‌سازی‌ متوقف شود

 در چند سال گذشته رشد ویلا‌سازی‌ و آپارتمان‌سازی‌ در شهرهای شمالی کشور به‌طرز عجیبی بالا رفته است. بسیاری از دلالان و سودجویان بازار مسکن با خرید زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها اقدام به قطع درختان و نابودی گیاهان این منطقه کرده‌اند. متأسفانه ادامه این روند خسارات و لطمات جبران‌ناپذیری را نه‌تنها به اقلیم و محیط‌زیست منطقه، بلکه به معیشت ساکنان آن که اکثرا شالیکار و کشاورز هستند خواهد زد. ضروری است تا هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی و جلوی آن گرفته شود.
نیری از مازندران

مسکن ملی شهر اردکان تحویل متقاضیان نشده است
من در سال1389برای دریافت مسکن ملی استان یزد ثبت‌نام کردم. در طول این سال‌ها هم تمامی اقساط و مبلغ درخواستی پیمانکار را بموقع و کامل پرداخت کرده‌ام. به‌تازگی در شبکه خبر صداوسیما اعلام شد که تمامی واحدهای مسکن ملی این استان تحویل داده شده است. این در حالی است که در شهر اردکان نه‌تنها این اتفاق نیفتاده بلکه تعداد زیادی از خانه‌ها نیمه‌کاره هستند. سؤال من این است که چطور رسانه ملی بدون تحقیق چنین خبری را منتشر کرده و اعلام می‌کند؟
اردکانی از اردکان

افزودنی‌های خوراکی به مواد غذایی را به حداقل برسانید
یکی از اقدامات خوب و مفیدی که سال‌هاست توسط کارخانجات تولیدی موادغذایی انجام می‌شود درج نام و میزان مواد به‌کار رفته، کالری و افزودنی‌های مجاز خوراکی روی پاکت محصولات است. برخی از این محصولات محتوای میزان بالایی از مواد افزودنی هستند. از آنجا که تعدادی از این تولیدات مشتری‌های دائمی دارند و مصرف مداوم و مرتب این محصولات می‌تواند زمینه‌ساز بیماری برای آنها شود، درخواست می‌کنیم تا میزان این افزودنی‌ها را به حداقل برسانند.
صفدری از چالوس



 

این خبر را به اشتراک بگذارید