• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 8 خرداد 1402
کد مطلب : 193150
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oY6qL
+
-

ایده‌های تابستانی

تابستان نزدیک است و این 3‌ماه تعطیلی برای بعضی بچه مدرسه ای‌ها همراه با خوش گذرانی و سرگرمی است و برای عده‌ای دیگر از این گروه، همراه با کسالت و بیکاری. دلیلش هم احتمالا این است که گاهی‌ اوقات نمی‌دانیم چطور باید اوقات فراغت‌مان را بگذرانیم تا برایمان خسته‌کننده و کسالت‌بار نباشد. چاره‌اش این است که قبل از شروع این فصل، برای گذراندن اوقات فراغتتان ایده داشته باشید و دقیق بدانید که قرار است چه کارهایی انجام دهید. اگر این ایده‌ها همین حالا هم دارد توی ذهن‌تان بالا و
پایین می‌شود،  یک پیشنهاد جذاب دیگر هم برایتان داریم؛ اینکه در جشنواره ایده‌های اوقات فراغت هم شرکت کنید و فکرها و ایده‌هایتان را در این جشنواره محک بزنید. ماجرا از این قرار است که وزارت ورزش و جوانان می‌خواهد جشنواره «ایده‌های اوقات فراغت» را برگزار کند تا بچه‌ها تابستان امسال را با ایده‌های جدیدتری برای اوقات فراغت شروع کنند. به‌گفته سرپرست دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان، شرکت در جشنواره اوقات فراغت هیچ محدودیت صنفی و سنی ندارد و هر فردی با هر سن و تحصیلاتی و با توجه به تجربیات خود در حوزه اوقات فراغت این فرصت را دارد که در جشنواره یادشده شرکت کند. یعنی به غیراز اشخاص حقیقی که می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، سازمان‌ها، تشکلات مردم نهاد و سمن‌هایی که از وزارتخانه‌های مختلف مجوز دارند نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. البته مخاطبان اصلی جشنواره نوجوانان و جوانان هستند و از این‌رو هدف برگزاری این جشنواره معطوف به گروه سنی جوانان و نوجوانان است. کسانی که دلشان می‌خواهد در این جشنواره شرکت کنند باید بدانند که ایده‌های مربوط به اوقات فراغت فقط در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی، بازی و... نیست و هر کسی با هر محتوای خلاقانه‌ای که جزو اوقات فراغت محسوب شود می‌تواند در این جشنواره شرکت کند. ضمن اینکه بهتر است ایده‌های ارسالی برای اوقات فراغت بیشتر از فضای مجازی به فضاهای واقعی معطوف باشند و افراد در ایده‌های خود برنامه‌هایی که شکل گروهی دارند و در فضای واقعی انجام می‌شوند را مدنظر قرار دهند. افراد می‌توانند حتی بازی‌های  محلی و قدیمی بومی خود را هم برای برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند درنظر داشته باشند.
 همچنین این برای مسئولان برگزاری جشنواره مهم است که افراد در ایده‌های خود نگاه متعادلی به زنان و مردان داشته باشند تا برنامه‌ها به‌نحوی طراحی شود که هر دوی این دسته‌ها بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند و محدودیتی وجود نداشته باشد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید