دادگاهی در آمریکا، جریمهای 50میلیون دلاری برای اپل جهت حل و فصل ادعای مصرف کنندگانی که میگفتند صفحه کلیدهای مک بوک شرکت اپل نیاز به تعمیر دارد، تعیین کرد. به گزارش رویترز، ادوارد داویلا، قاضی منطقهای ایالات متحده در سنخوزه در حکم خود این جریمه را عادلانه، کافی و معقول خواند. در شکایت مطرح شده، شرکت اپل به این متهم شده است که در تعمیرات یا کمک کافی برای عیبیابی برخی از صفحه کلیدهای مدل پروانهای مک بوکهایی که بین سالهای 2015و 2019ساخته شده اند کوتاهی کرده است. 11کاربر از نیویورک، فلوریدا، کالیفرنیا، میشیگان و چندین ایالت دیگر، شاکیان اصلی این دعوای دسته جمعی هستند که ادعای عدم حمایت از مصرفکننده و ضمانت داشتند. البته سخنگوی اپل به این جریمه هنوز واکنشی نشان نداده است. وکلای شاکیان یک سال پیش این شکایت را تنظیم و به دادگاه ارائه کرده بودند با این حال اپل هرگونه تخلفی را رد کرد. شرکت اپل در آیندهای نزدیک، بازپرداختهایی بین 50تا 395دلار را به هر خریدار لپتاپ مک بوک آغاز خواهد کرد.
یکشنبه 7 خرداد 1402
کد مطلب :
193040
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/76WRO
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved