• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 7 خرداد 1402
کد مطلب : 193039
+
-

مننژیت قارچی سوغات جدید جراحی‌های زیبایی

دانش
مننژیت قارچی سوغات جدید جراحی‌های زیبایی

افزایش عمل‌های زیبایی در سطح جهانی و مرگ‌های مرتبط با آن منجر به هشدار جهانی نسبت به این موضوع شده است. به گزارش بی‌بی سی، به همین دلیل مقامات ایالات متحده و مکزیک از سازمان بهداشت جهانی (WHO) درخواست کردند که به‌دلیل شیوع قارچی مرتبط با عمل‌های زیبایی در مکزیک، وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری نیز اعلام کرد 2 نفر که تحت عمل جراحی بیهوشی اپیدورال (بی‌حسی موضعی از ناحیه ستون فقرات) قرار گرفتند، بر اثر مننژیت جان خود را از دست دادند. تقریبا 400نفر نیز به‌دلیل همین مشکل در ایالات متحده و مکزیک تحت نظر هستند. در پی این موارد 2 کلینیک زیبایی در شهر ماتاموروس مکزیک تعطیل شدند. مقامات ایالات متحده و مکزیک از افرادی که از ژانویه تاکنون تحت عمل جراحی شامل بیهوشی اپیدورال در مرکز جراحیRiver Side یا Clinica K-3 قرار گرفته‌اند، خواستند که حتی اگر در حال حاضر بدون علامت هستند، تحت نظر قرار گیرند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها گفت که قبلاً 25نفر را در ایالات متحده با موارد مشکوک یا احتمالی مننژیت قارچی شناسایی کرده است.
بسیاری از آمریکایی‌ها برای انجام عمل‌های زیبایی مانند لیپوساکشن، ماموپلاستی و لیفت پایین تنه به مکزیک سفر می‌کنند که همگی نیاز به تزریق ماده بی‌حس‌کننده در ناحیه اطراف ستون فقرات دارند.
دالاس اسمیت از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها گفت که داروهای مورد استفاده در هنگام بی‌حسی موضعی ممکن است در خود اپیدورال یا سایر داروهایی که در طول جراحی‌ها به همراه مورفین اضافه می‌شوند به قارچ آلوده شده باشند. سال گذشته مشخص شد که یک دسته از نوعی از بی‌حس‌کننده‌های موضعی که معمولا برای عمل‌هایی مانند زایمان سزارین استفاده می‌شود، توسط همان قارچ آلوده شده است که منجر به مرگ 39نفر در ایالت دورانگو در مکزیک شد. شایع‌ترین علامت اولیه مننژیت قارچی سردرد است و به‌دنبال آن علائمی مانند تب، استفراغ، گردن درد و تاری دید ظاهر می‌شود. مننژیت قارچی مسری نیست و با داروهای ضد‌قارچ قابل درمان است اما با شروع علائم می‌تواند به سرعت زندگی فرد را تهدید کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید