• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 6 خرداد 1402
کد مطلب : 192921
+
-

ماجرای توقف برگزاری برخی کنسرت‌ها

ماجرای توقف برگزاری برخی کنسرت‌ها

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، مطالب اخیر مطرح‌شده درباره ممنوعیت فعالیت برخی خوانندگان پاپ را «خبرسازی» خواند و تأکید کرد که از اساس، این نوع خبرسازی‌ها را رد می‌کند. البته برخی از هنرمندان همچنان از بودن موانعی برای برگزاری کنسرت خبر دادند تا جایی که به‌ عنوان نمونه رضا صادقی، اعلام کرده که از 20 اردیبهشت تمام فعالیت‌هایش متوقف شده است.
در پی این حواشی، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی ارائه داد. محمد‌الله‌یاری به بدیهی‌بودن احتمال بروز مشکلاتی در زمینه فعالیت‌های موسیقایی اشاره کرد و راه‌حل آن را مراجعه به دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد دانست و گفت: بدیهی است در این حجم فراوان فعالیت در تهران و شهرستان‌ها گاه مشکلات، سؤالات و سوءتفاهم‌هایی به‌وجود بیاید. در این میان راه سهل‌الوصول مراجعه به دفتر موسیقی است.
وی تصریح کرد: کمافی‌السابق پذیرا و شنوای مسائل گروه‌های هنری هستیم. دوستان تقاضای فعالیت‌های خود را در سامانه ثبت کنند و پیگیر صدور مجوز خود چه از طریق سامانه یا مراجعه حضوری باشند. در این زمینه نگرانی وجود ندارد و اگر هم در هر برهه زمانی ملاحظه‌ای وجود داشته باشد با خواننده و تهیه‌کننده مربوطه در میان گذاشته خواهد شد.
مدیرکل دفتر موسیقی با درخواست از هنرمندان در پرهیز از دامن‌زدن به حواشی رسانه‌ای، مطابق آنچه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است، بیان کرد: تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر پرهیز از پرداختن به حواشی در رسانه‌ها و فضای مجازی، تسهیل و تسریع در فرایندهای پاسخگویی و گفت‌وگو برای تکریم هنرمندان و رفع سوءتفاهمات و افزایش نشاط هنری و اجتماعی است.
وی خاطرنشان کرد: هنرمندان عزیز تنها از طریق دفتر موسیقی پیگیر امور مربوطه باشند.
البته پیش از این هم محمد معتمدی، خواننده، پیرو خبر ممنوع‌الکاری خوانندگان در صفحه مجازی خود نوشت: خبر ممنوع‌الکارشدن تعدادی از هنرمندان موسیقی ایران در فضای مجازی کذب و شایعه است. این‌گونه شایعه‌سازی‌‌ها موجب بدترشدن اوضاع نابسامان موسیقی کشور می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید