• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 6 خرداد 1402
کد مطلب : 192875
+
-

پرتاب پتی پرواز گرگانی‌ها

دوباره پری‌ پتی با پرتاب لحظه‌آخر شهرداری گرگان را به قهرمانی لیگ برتر بسکتبال رساند. این سومین قهرمانی پیاپی آنها بود

پرتاب پتی پرواز گرگانی‌ها

پری‌ پتی؛ او فراتر از یک بازیکن محبوب است. بسکتبالی‌های گرگان خودشان و قهرمانی‌های تیمشان را مدیون او هستند. اگر پتی نبود، شهرداری گرگان می‌توانست به حسرت 5دهه پایان بدهد و 3سال پیاپی به قهرمانی لیگ برسد؟ این سؤالی است که به‌نظر می‌رسد گرگانی‌ها هر سال در جشن‌های قهرمانی از خودشان می‌پرسند.
در پایان فصل‌99 پتی در دهم‌‌ثانیه‌های آخر بازی با یک پرتاب 3امتیازی قهرمانی را از مهرام گرفت و بعد از 51سال گرگانی‌ها را به قهرمانی رساند. در بازی آخر فصل‌1400، پتی یک‌تنه 41امتیاز، نیمی از امتیازات تیمش را به دست آورد تا گرگان مشکلی برای شکست‌دادن ذوب‌آهن و رسیدن به جام دوم نداشته باشد. اما امسال؛ پتی در بازی اول فینال خوب نبود و حتی انتقادهایی هم متوجه خودش کرد ولی در بازی دوم مقابل کاله و جلوی تماشاگران آملی، دوباره در نقش جادوگر ظاهر شد. درحالی‌که آملی‌ها به فکر بازی سوم بودند و فدراسیون را مجاب کرده بودند تا به جای گرگان، تهران میزبان بازی سوم باشد، پتی آنها را از بازی سوم محروم کرد. شهرداری در گرگان بازی اول را برده بود و اگر در آمل به پیروزی می‌رسید، قهرمان می‌شد. علی آرزومندی که 3سال پیش با مهرام قهرمانی را در مقابل گرگان از دست داده بود، امیدوار بود این‌بار با کاله و آملی‌ها انتقام بگیرد اما این اتفاق نیفتاد. کاله پنجشنبه عصر در سالن پیامبر دقایق متفاوتی را تجربه کرد؛ در دقایق اول بازی را در دست داشت، اواسط بازی عقب افتاد ولی در ثانیه‌های پایانی بازی را 79-79 به تساوی کشاند. اگر پتی نبود که بموقع وقت تلف کند و سپس پرتاب آخرش را درون سبد بیندازد، بازی به وقت اضافه می‌کشید اما پتی با هوشمندی جام سوم را هم تقدیم گرگانی‌ها کرد. فقط این پرتاب لحظه‌آخری پتی نبود که گرگان را به پیروزی رساند، او با 35امتیاز و 8 پاس منجر به گل بهترین بازیکن میدان بود.
آملی‌ها که خیلی امیدوار بودند این بازی را ببرند، از شکست در لحظه‌های آخر غافلگیر شدند. اعتراض به داوری به‌خاطر قبول‌کردن پرتاب پتی، کار را به بازبینی صحنه گل کشاند. آملی‌ها معتقد بودند که پتی بعد از پایان وقت قانونی توپ را وارد سبد کرده است اما بعد از بازبینی مشخص شد که 2دهم ثانیه قبل از پایان وقت، گل زده شده. غیر از نیمکت کاله، تماشاگران آملی هم شاکی بودند. آنها عصبانیت‌شان را روی بازیکنان شهرداری خالی کردند و با پرتاب‌‌ بطری و فحاشی به رختکن بدرقه‌شان کردند اما شاکی‌تر از همه زنانی بودند که طی فصل برای حضور در سالن پیامبر و تماشای بازی مشکلی نداشتند اما برای این بازی اجازه نداشتند وارد سالن شوند.
لیگ برای شهرداری گرگان تمام شد اما آنها برای جام باشگاه‌های آسیا باید خودشان را آماده کنند. سؤالی که بعد از پایان بازی و قهرمانی از پتی و مهران حاتمی، سرمربی شهرداری شد، این بود که برای فصل بعد تمدید می‌کنند؟ جواب هر دوی آنها یکی بود: «فعلا روی جام باشگاه‌های آسیا تمرکز می‌کنیم.»
آخرین بازی لیگ تماشاگر ویژه‌ای هم داشت؛ هاکان دمیر، ترکیه‌ای سرمربی تیم ملی. او هنوز هیچ اظهارنظری درباره این بازی و بسکتبال ایران نکرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید