• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 6 خرداد 1402
کد مطلب : 192866
+
-

نکته بازی/ خب پس چرا عذرخواهی کردید؟

یکی از حواشی پرسپولیس بعد از قهرمانی در لیگ برتر، موقعیت نامناسبی بود که به پرسنل خانم این باشگاه در عکس یادگاری اختصاص یافت. آن عکس که خیلی هم سر و صدا کرد، اینطوری بود که آقایان کنار جام‌های تیم ایستاده بودند و خانم‌ها جلوی میز، در حالتی معذب روی زمین دیده می‌شدند. از این تصویر انتقادات زیادی شد و نهایتا باشگاه پرسپولیس هم عذرخواهی کرد. در بیانیه سرخ‌ها صراحتا به کلمه «کج‌سلیقگی» اشاره شده است. حالا اما رضا درویش، مدیرعامل باشگاه گفته: «به‌نظر من این عکس بد نبود بلکه زاویه دوربین به آن شکل بود! به‌نظر شما باید خانم‌ها روی سر ما می‌نشستند؟» این بهانه قراردادن «زاویه دوربین» آدم را یاد عباس جدیدی می‌اندازد، اما کاش یک نفر از درویش بپرسد اگر عکس ایرادی نداشت، خب چرا عذرخواهی کردید؟

تخصص؟ برخورد توپ به دست
هر داوری یک تخصص ویژه دارد؛ مثلا بعضی‌ها مسابقه را پرسوت اداره می‌کنند و فرت‌وفرت کارت زرد و قرمز می‌دهند، بعضی‌ها هم در نقطه مقابل، اعتقادی به زیاد سوت‌زدن ندارند و اجازه می‌دهند مسابقه حتی‌المقدور روال طبیعی خودش را طی کند. بعضی داوران زیاد پنالتی می‌گیرند و بعضی‌ها هم زیاد با بازیکنان حرف می‌زنند. داور اخمو یا داور همیشه خندان هم داریم که از هرکدام هزار تا مثال موجود است. علی صفایی را اما باید داوری دانست که تخصصش تشخیص صحنه‌های برخورد توپ به‌دست در محوطه جریمه است. یعنی واقعا نظیر ندارد این آدم؛ 2سال پیش هند آشکار محمدجواد محمدی در صحنه گل به پرسپولیس را ندید و امسال هم در بازی حذفی همین 2تیم، هند بازیکن هوادار را علیه پرسپولیس پنالتی اعلام کرد. خسته نباشی دلاور!

خیال‌تان راحت شد؟
یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران، اعتراض هوادار به تغییر محل بازی پیکان و پرسپولیس بود. این را باید بنویسند و همینطور تکرار کنند تا یادمان نرود چه روزهایی را در فوتبال این مملکت دیده‌ایم. حالا اگر سپاهان و استقلال اعتراض می‌کردند، در کورس قهرمانی با پرسپولیس ذی‌نفع بودند؛ هوادار چه می‌گفت این وسط؟ استدلال آنها البته این بود که می‌ترسیم بازی ما با پرسپولیس هم از دستگردی به آزادی برود. در نهایت اما این بازی در چارچوب نیمه‌نهایی جام‌حذفی در همان ورزشگاه دستگردی برگزار شد و پرسپولیس با نتیجه 3بر یک به پیروزی رسید. حالا خیال‌تان راحت شد؟ جالب است که هوادار همیشه در آزادی از پرسپولیس امتیاز گرفته و فقط در دستگردی 2بار به این تیم باخته است. الان نمی‌خواهید برای بازی فصل بعد بیانیه بدهید؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید