• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
جمعه 5 خرداد 1402
کد مطلب : 192832
+
-

هشتگ‌های مجازی

کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای گذشته به موضوعات متعددی واکنش نشان دادند که در صدر هشتگ‌ها قرار گرفت.

#سفر_رئیسی_به_اندونزی
همکاری ایران و اندونزی
۱۱سند و تفاهمنامه همکاری میان مقامات عالی‌رتبه ایران و اندونزی به امضا رسید. در سفر رئیس‌جمهور که به دعوت رسمی «جوکو ویدودو» همتای اندونزیایی خود و در راستای گسترش و تعمیق تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای آسیایی انجام شد، مقامات 2کشور ۱۱سند همکاری امضا کردند. تفاهمنامه تجارت ترجیحی، لغو روادید، مبادلات فرهنگی، همکاری نظارتی بر تولید فرآورده‌های دارویی، همکاری در زمینه‌های علمی، فناوری و نوآوری و همکاری دو جانبه در زمینه نفت و گاز ازجمله اسناد همکاری امضا شده میان وزاری امور خارجه، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و معاون وزیر صمت با همتایان اندونزیایی بود.

#دهه_کرامت
به امام خود پناه آوردیم
دهه کرامت است و دوستداران امام رئوف و خواهر بزرگوار ایشان، درصدد ابراز ارادت به این خاندان هستند. از این‌رو دهه کرامت یکی از پرتکرارترین هشتگ‌های این روزها بوده است. از این‌رو اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع ازجمله اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم سبز رضوی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) در نگین سبز تهران و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد خاص‌ترین آن بود. پرچم سبز رضوی مساحت تقریبی ۱۲۰۰مترمربع و ۳۰۰کیلوگرم وزن دارد و به ابعاد ۲۲ در ۴۴ مترمربع بر بلندای پایتخت نقش بست.

#سعدآباد
فرش‌های سعدآباد ناپدید شد
یکی از اخبار منتشر شده در روزهای گذشته، گزارش مبهمی از ادعای مفقود شدن تعدادی فرش نفیس از ساختمان حافظیه نهاد ریاست‌جمهوری در سعدآباد به نقل از شاهدان نامعلوم است. در پی انتشار این خبر، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی در حاشیه آیین رونمایی از پروژه‌های حفاظت و مرمت بناها و آثار تاریخی، اعلام کرد که این بخش از کاخ سعدآباد در اختیار نهاد ریاست‌جمهوری است و این اتفاق مربوط به سال1395بوده، اما دستور بررسی آن به حراست وزارت میراث فرهنگی داده شده است. این موضوع از نگاه تیز کاربران فضای مجازی پنهان نماند و همچنان در حال چرخش است.

#مجلس
قالیباف رئیس مجلس ماند
همزمان با انتخابات هیأت رئیسه مجلس این موضوع نیز به پربحث‌ترین موضوعات فضای مجازی تبدیل شد و با ماندن محمدباقر قالیباف، برای چهارمین سال به‌عنوان رئیس مجلس، از کارشناسان و متخصصان این حوزه تا مردم عادی نسب به این موضوع واکنش نشان دادند.

#حج۱۴۰۲
سفر به سرزمین وحی
یکی از سفرهای معنوی مسلمانان زیارت خانه خداست، اما در سال‌هایی که ویروس کرونا به جهان سایه سنگینش را انداخته بود، این سفر نیز تحت‌تأثیر قرار گرفت و با تعداد کمتری از حجاج برگزار شد. حج 1402 در روزهای گذشته با اعزام 2کاروان از استان تهران به عربستان، آغاز و به موضوع پرشمار مردم تبدیل شد. امسال حدود ۸۷هزار و ۵۵۰زائر ایرانی در توافق با عربستان در حج شرکت می‌کنند. نخستین کاروان‌های حج ایران بامداد چهارشنبه، سوم خردادماه ۱۴۰۲ با بدرقه نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و جمعی از مسئولان راهی عربستان شدند. حالا چه آنهایی که حاجی راهی خانه خدا دارند و چه افرادی که خودشان عازمند، هشتگ حج را به اشتراک گذاشته‌اند.

#حدادی
گلزن برتر جام جهانی بسکتبال
سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در آستانه ۱۰۰روز مانده به آغاز جام جهانی، ۱۰۰گلزن برتر این رقابت‌ها را معرفی کرد که حدادی در رده۶۶ قرار دارد. شمارش معکوس جام جهانی بسکتبال فیبا۲۰۲۳ به مرز ۱۰۰روز رسیده و به این مناسبت، زمان بهتری برای یادآوری ۱۰۰گلزن برتر تاریخ مسابقات وجود ندارد.در بخشی از گزارش به حامد حدادی، ستاره بسکتبال ایران و آسیا اشاره شده است که در رده66 پرامتیازآورترین بازیکنان ادوار جام جهانی حضور دارد.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید