• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 21 خرداد 1397
کد مطلب : 19282
+
-

سینمادارها؛ مخالفان اصلی جام‌جهانی

سینما، تئاتر و کنسرت در کما

سینما، تئاتر و کنسرت در کما


بخش زیادی از کسانی که بازی‌های جام جهانی فوتبال را پیگیری می‌کنند جوانان و به‌خصوص پسرها و مردها هستند. این افراد تقریبا همان کسانی هستند که در اوقات دیگر نیمی از صندلی‌های سالن‌های سینما، تئاتر و کنسرت را هم پر می‌کنند و در چنین شرایطی معمولا انتخاب اول آنها تماشای فوتبال است. به همین‌خاطر معمولا در زمان برگزاری مسابقات مهم، تعداد تماشاگران و حاضران در این سالن‌ها افت می‌کند. برای همین در سال‌های اخیر بعضی سالن‌های سینما به پخش زنده مسابقات فوتبال اقدام کرده‌اند تا از این راه درآمدزایی کنند؛ اتفاقی که البته مخالفان سینمایی زیادی دارد. برای مثال مصطفی کیایی کارگردان فیلم چهارراه استانبول در واکنش به این اتفاق گفته استادیوم‌ها هم باید فیلم پخش کنند. برخی دیگر از سینماگران اما در گفت‌وگو با ایسنا موارد دیگری را مطرح کرده اند:

 علی هیربد، مدیر سینما «فرهنگ»: پخش بازی‌های جام جهانی در سینما می‌تواند برای خود سینما جنبه منفی داشته باشد زیرا پخش بازی‌های حساسی مثل بازی‌های ایران باعث ایجاد هیجان در تماشاچی می‌شود و گاهی این هیجان قابل کنترل نیست و به اموال سینما صدمه وارد می‌شود. به‌نظر من پخش بازی‌ها در سالن سینما مناسب نیست و اگر نمایش این بازی‌ها در محوطه‌های باز مثل پارک‌ها و یا حتی پارکینگ سینماها صورت بگیرد، بهتر است.

علی سرتیپی سینمادار و پخش‌کننده فیلم‌های سینمایی: این اتفاقی است که هم می‌تواند جنبه مثبت داشته باشد و هم جنبه منفی. اگر در سالن‌های محدود و سانس‌های خاصی نمایش بازی‌ها صورت بگیرد می‌تواند مردم را از خانه‌هایشان خارج کند و فضای پرهیجان فوتبال را به سینماها هم بیاورد، ولی اگر این طرح به درستی اجرا نشود و تمام سالن‌های نمایش فیلم را به‌خود اختصاص دهد ممکن است ابتدا به نفع سینماها شود اما در نهایت فیلم‌ها ضرر خواهند کرد. بنابراین صورت گرفتن چنین اتفاقی باید محدود، با برنامه‌ریزی و حساب شده باشد که حتی بشود به نوعی با حضور مردم در سینماها از برگزای چنین رویدادی برای فروش بهتر فیلم‌ها و همچنین رونق سینما بهره‌مند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید