• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 8 خرداد 1402
کد مطلب : 192817
+
-

امامزاده‌های غرب ایران کدامند؟

میزبان عاشقان معرفت

میزبان عاشقان معرفت

در غرب کشور هم بیش از200امامزاده وجود دارد که بیشترین تعداد در استان آذربایجان غربی است. برخی از این امامزاده‌ها گردشگران‌ بسیاری را هر سال در مناسبت‌های مختلف به اینجا می‌کشاند.

ارومیه
امامزاده برکشلو

نشانی:  10کیلومتری شرق شهر ارومیه، داخل روستای برکشلو
مشخصات:مقبره امامزاده برکشلو در روستای امامزاده قرار دارد که رواق و گنبد ایوانش سال ۱۳۳۵ هجری قمری، توسط مرحوم حبیب‌الله بیگلربیگی ساخته شد. مقبره مستطیل شکل است و با یک گنبد مرکزی مانند چهارطاقی‌های دوره ساسانی و چهار جرز قوس‌دار به وسیله گوشواره‌هایی به هشت‌ضلعی تبدیل شده است.

کرمانشاه
امامزاده سیده‌فاطمه س

نشانی: محله مصلی، بلوار بهشتی، بلوار جلیلیان
مشخصات:یکی از زیارتگاه‌های مهم مردم کرمانشاه به‌ویژه بانوان است. برخی معتقدند که سیده فاطمه دختر امام‌موسی‌کاظم(ع) و یکی از نمایندگان امام جواد(ع) بود که به خواسته‌‌اش به ایران آمد و بعد از فوت، در این مکان دفن شد. در امامزاده سیده فاطمه(س) دو مقبره وجود دارد که نوشته‌های روی هر دو سنگ به خط کوفی است.

ایلام
امامزاده سیدحسن‌ع

 نشانی: 87کیلومتری شهرستان ایلام و 3کیلومتری جاده مهران - دهلران
مشخصات:این امامزاده که با شروع جنگ زیر آتش سنگین دشمن قرار گرفت، میعادگاه و پناهگاه رزمندگان بود. امامزاده سیدحسن(ع) به همراه تعدادی از سادات، پس از تبعید امام‌رضا(ع) به مرو از مدینه به سمت ایران حرکت کرد اما در مسیر با سربازان مامون خلیفه عباسی درگیر شده و به شهادت رسیدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید