• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 4 خرداد 1402
کد مطلب : 192750
+
-

بلیت فروشی با شایعه ممنوع الکاری

محمد معتمدی:شایعه‌سازی‌ باعث بدتر شدن وضعیت موسیقی می‌شود

بلیت فروشی با شایعه ممنوع الکاری

چند روزی است که تغییر و تحولات دامن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را گرفته؛ بعد از تغییر مدیر مرکز موسیقی، تغییرات در سطح روابط عمومی معاونت هنری و... ادامه دارد. در همین تغییر و تحولات خبر ممنوع‌الکاری چند خواننده در حوزه پاپ به گوش رسید. برخی از خوانندگان در صفحات مجازی خود، آن را تأیید کردند و بعضی هم واکنشی نشان ندادند.البته وزیر ارشاد در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و مطالب اخیر مطرح‌شده درباره ممنوعیت فعالیت برخی خوانندگان پاپ را «خبرسازی» خواند و تأکید کرد که از اساس این نوع خبرسازی‌ها را رد می‌کند. البته پیگیری‌ها درباره چرایی و چگونگی ممنوع‌الکاری برخی از خوانندگان که صفحات مجازی آن را تأیید کردند، از مدیر مرکز موسیقی نتیجه‌ای نداد.‌

تصمیمی درباره ممنوع‌الکاری نگرفتیم

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تکذیب دوباره درباره‌ مطالب منتشرشده مبنی بر ممنوعیت فعالیت برخی خوانندگان موسیقی، گفت: شبکه رسانه‌ای ما باید بررسی کند که چطور امکان دارد تصمیمی که گرفته نشده، یکباره رسانه‌ای و درباره آن بحث می‌شود. این موارد مقررات خاصی در وزارت ارشاد دارد، ترتیب‌های روشنی داریم که براساس آنها بررسی و اگر مشکلی باشد به افراد اعلام می‌شود و اصلا مخفی نیست. وی در ادامه توضیح می‌دهد:«مشخص است که اگر برای کسی در این زمینه مشکلی پیش بیاید، جهت برگزاری کنسرت با او موافقت نمی‌شود. حال درباره جوسازی‌های رسانه‌ای ایجاد شده، دیروز از همه بخش‌ها خواستم به اینگونه شایعه‌سازی‌های رسانه‌ای پایان دهند. اجازه ندهیم که افرادی با انگیزه‌های مختلف ایجاد التهاب کنند. حوزه فرهنگ و رسانه قواعد روشنی دارد و متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.» وزیر ارشاد در عین حال یادآور شد: « مثل هر صنف دیگری اگر کسی جایی تخلفی کرده باشد، طبق مقررات به آن رسیدگی می‌شود؛ حال اگر به جمع‌بندی برسند، به‌خود فرد اعلام می‌شود و در کارهایش تأثیر دارد. » وزیر همچنین گفت:«اینکه یک نفر اعلام کند و کلی خبر ایجاد کند جز شایعه‌سازی چیز دیگری نیست و من از اساس این نوع خبرسازی‌ها را رد می‌کنم. هنردوستان حتما موارد اینچنینی را از طریق اعلام رسمی وزارت فرهنگ و نهادهای متولی در این حوزه دنبال کنند.»

ممنوع الکاری هنرمندان موسیقی شایعه است

محمد معتمدی، خواننده هم پیرو خبر ممنوع‌الکاری خوانندگان در صفحه مجازی خود نوشت: خبر ممنوع‌الکار شدن تعدادی از هنرمندان موسیقی ایران در فضای مجازی کذب و شایعه است. اینگونه شایعه‌سازی‌‌ها موجب بدتر شدن اوضاع نابسامان موسیقی کشور می‌شود.  همیشه منبع خبر را جویا شوید. این اخبار زرد در فضای موسیقی از سوی شخصی مشخص می‌شود که خود را خبرنگار معرفی کرده اما در هیچ‌یک از خبرگزاری‌های رسمی کشور هیچ سمتی ندارد و فقط یک اینفلوئنسر و کارچاق کن در فضای مجازی است، کارش این است که هر کسی بخواهد در فضای مجازی یک موج زرد ایجاد کند، این کار را از او می‌خواهد، درست مثل قدیم که کسانی بودند که چک نقد می‌کردند، البته او بیشتر نیروی ثابت شخصی است که ما قبلا از او به‌عنوان سلطان کنسرت یاد می‌کردیم، ضمنا بخش عمده‌ای از اخبار موسیقی شبکه من و تو و صفحه اینستاگرام  این شبکه با استناد به همین آدم زرد منتشر می‌شوند. دوستان همیشه منبع خبر را جویا شوید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید