• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 4 خرداد 1402
کد مطلب : 192739
+
-

آتش‌سوزی در ساختمانی 5طبقه حادثه تلخی را رقم زد

مرگ 3نفر در دود و آتش

کوتاه از حادثه
مرگ 3نفر در دود و آتش

در حادثه آتش‌سوزی ساختمانی 5طبقه در شیراز هرچند 40نفر از سوی آتش‌نشانان نجات یافتند اما 3نفر ازجمله یک کودک جان خود را از دست دادند.
به گزارش همشهری، این حادثه ساعت ۱۰ صبح دیروز (چهارشنبه) درساختمانی 5طبقه در محدوده بلوار فرصت شیرازی اتفاق افتاد و دقایقی بعد نخستین گروه از آتش‌نشانان خود را به محل حادثه رساندند. آنطور که شواهد نشان می‌داد آتش‌سوزی در طبقه چهارم این ساختمان اتفاق افتاده و شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقه بالا بود. در این وضعیت چندین گروه دیگر نیز به آتش‌نشانان اضافه شدند و در مجموع آتش‌نشانان 7ایستگاه خود را به محل حادثه رساندند و عملیات اطفای حریق آغاز شد. در آغاز این عملیات همچنان شمار زیادی از ساکنان ساختمان در آنجا حضور داشتند. به همین دلیل آتش‌نشانان تلاش کردند همزمان با مقابله با شعله‌های آتش این افراد را از محل حادثه خارج کنند که دقایقی بعد قریب به 40نفر از ساختمان به بیرون منتقل شده و نجات یافتند. با وجود نجات این افراد، اما همچنان شماری از ساکنان ساختمان در آنجا حضور داشتند و جان‌شان در خطر بود.
در این لحظات طبقه چهارم ساختمان کاملا شعله‌ور شده و در آتش می‌سوخت و معلوم نبود افرادی که هنوز در ساختمان حضور دارند در چه شرایطی به‌سرمی‌برند. آتش‌نشانان دقایقی بعد توانستند آتش‌سوزی را کنترل کرده و به محلی که 8نفر در آنجا گرفتار شده بودند نفوذ کنند و آنها را نجات دهند. شواهد حاکی از آن بود که این افراد دچار دودگرفتگی شدیدی شده و به اکسیژن نیاز دارند. در این شرایط بود که تعدادی از آتش‌نشانان ماسک و اکسیژن خود را باز کرده و به‌صورت حادثه‌دیدگان نصب کردند. همزمان امدادگران اورژانس نیز در محل حضور داشتند که 8مصدوم حادثه به مرکز درمانی منتقل شدند اما ساعتی بعد خبر رسید که 3نفر از آنها که یک کودک در بین‌شان بود جان خود را از دست داده‌اند. هادی عیدی‌پور، رئیس آتش‌نشانی شیراز درباره این حادثه گفت:‌ هنوز علت وقوع آتش‌سوزی مشخص نشده و بررسی‌های کارشناسی در این‌باره ادامه دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید