• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 3 خرداد 1402
کد مطلب : 192626
+
-

نقل قول

آغاز پیش‌ثبت‌نام مدارس شاهد
زهرا پناهی‌روا، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران و دبیر ستاد مرکزی امور شاهد وزارت آموزش و پرورش:

پیش‌ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس شاهد از اول تا 20خرداد، پایه هفتم از ۲۱ خرداد تا 10تیر و پــایه دهم از اول تا 20تیر انجام می‌شود. در شیوه‌نامه ثبت‌نام سال تحصیلی 1403-1402 ثبت‌نام و پذیرش تمام دانش‌آموزان (طرح شاهد و غیرطرح شاهد) ورودی و میان پایه در سال تحصیلی جدید به‌صورت الکترونیکی و فقط در سامانه my.medu.ir  انجام می‌پذیرد.

تولید ۷۲۰هزار سرسوزن دندانپزشکی
علیرضا عسگری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی:

روند تولید تجهیزات پزشکی در سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها ادامه دارد و هفته گذشته ۷۲۰هزار عدد سرسوزن دندانپزشکی پایه بلند تولید شده است. در همین بازه زمانی بالغ بر ۵میلیون و ۵۰۰هزار عدد سرنگ نیز تولید شده که شامل یک میلیون و ۷۲۸هزار عدد سرنگ ۵میل با سرسوزن جی۲۲ و ۲میلیون و ۵۹۲هزار عدد سرنگ ۲میل با سرسوزن جی ۲۳ است.

میانگین توزیع خون ۱۰۰درصد
 مصطفی جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون:

میانگین توزیع خون به درخواست مراکز درمانی از ۸۵ به ۱۰۰درصد رسیده و ذخایر خونی نیز به متوسط 8 تا ۱۰روز افزایش یافته است. هم‌اکنون ۶۰درصد کیسه‌های مورد استفاده خون، فیلتردار است و انجمن تالاسمی به‌خاطر تامین خون مورد نیاز بیماران تالاسمی از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای سازمان انتقال خون درخواست تقدیر کرده است.

سالمندی 30درصدی ایران در 1430
بهرام‌عین‌اللهی، وزیر بهداشت:

تا سال ۱۴۳۰ بیش از ۳۰درصد جمعیت کشور سالمند خواهند شد و اگر تا ۶سال آینده چاره‌ای برای عبور از بحران جمعیت نیندیشیم، در آینده با مشکلات زیادی مواجه می‌شــویم. وزارت بهداشت در 3حوزه تمرکز بر حسن اجرای قانون جوانی جمعیت، برنامه‌ریزی برای فرهنگسازی در حوزه شبکه بهداشت و نظارت و پایش مستمر برنامه‌هـــا؛ به‌طور عملیاتــی به حوزه جمعیت ورود کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :