• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 خرداد 1402
کد مطلب : 192566
+
-

قوانین نگهداری در سایر کشورها

در کشورهای مختلف برای نگهداری و خرید و فروش حیوانات خانگی قوانین خاصی وجود دارد. در آمریکا سالانه بیش از ۴.۵میلیون نفر مورد حمله سگ‌ها قرار می‌گیرند و بیمه‌ها در این کشور بیش از ۸۸۲میلیون دلار در سال را به جبران آسیب‌های ناشی از حملات سگ‌ها اختصاص می‌دهند. دولت آمریکا برای سال‌ها از روش‌هایی همچون تله‌سیانوری برای کشتن حیوانات آسیب‌رسان به مزارع، همچون سگ‌های وحشی، کایوتی و نظیر آنها استفاده کرده است. این روش بی‌رحمانه و سایر روش‌های مسموم کردن حیوانات البته با واکنش‌های بسیار فعالان حقوق حیوانات همراه بوده است و هم‌اکنون متوقف شده اما کشتن سگ‌های بی‌خانمان در اتاق‌های گاز هنوز با وجود مخالفت‌های بسیار در ۹ ایالت آمریکا درحال انجام است.

چین دارای سومین جمعیت بزرگ سگ در جهان است و بیش از ۲۰میلیون سگ ولگرد در این کشور وجود دارد. داشتن سگ خانگی در پکن در دهه۸۰ میلادی تقلیدی از سبک زندگی غربی تلقی می‌شد و از همین‌رو امری غیرقانونی بود. با این حال، با کاهش محدودیت‌ها مالکیت سگ در چین به سرعت رشد کرد. این کشور حالا سومین بازار بزرگ حیوانات خانگی در جهان را دارد و با وجود فروش قانونی گوشت سگ در این کشور، خیریه‌های بسیاری برای عقیم‌سازی و غذا‌دادن به سگ‌های ولگرد نیز در چین مشغول فعالیت هستند.


فرانسه نیز در قوانین خود برای نگهداری از سگ‌های درنده و پرخطر شرایط سختگیرانه‌ای پیش‌بینی کرده و سگ را از حیوانات خانگی معمول جدا کرده است. سگ‌های درنده در این کشور نمی‌توانند در اماکن عمومی حضور داشته باشند و صرفا در اماکنی که استثناشده حضور می‌یابند. استفاده از پوزه‌بند و قلاده برای این دسته از سگ‌ها، الزامی است و علاوه‌بر این، هرگونه نگهداری از سگ باید با اخذ مجوز همراه باشد تا فرایند عقیم‌سازی، تزریق واکسن‌های مورد‌نیاز و واگذاری سگ‌ها قابل‌پیگیری باشد.


هلند به‌عنوان نخستین کشوری که حتی یک سگ بی‌خانمان در خیابان‌هایش ندارد، موفق به حل معضل سگ‌های خیابانی شده است. مشکل سگ‌های ولگرد و خیابانی در این کشور پیش از این معضلی جدی بود اما با اقداماتی نظیر درنظر گرفتن مجازات زندان برای کسانی که حیوانات خانگی خود را در خیابان رها می‌کنند، وضع مالیات برای به سرپرستی گرفتن حیوانات و برعهده گرفتن هزینه عقیم‌کردن سگ‌ها توسط خود دولت هلند، تعداد سگ‌های ولگرد در این کشور به صفر رسیده است. خودداری از عقیم‌کردن و عدم‌تزریق واکسن‌های لازم برای سگ‌ها ممکن است برای صاحبان آنها تا 3سال زندان و بیش از ۱۶هزار دلار جریمه درپی داشته باشد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید