• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 2 خرداد 1402
کد مطلب : 192555
+
-

حکایت مونتاژی‌ها همچنان باقی است

 خبر: خودروسازان خصوصی در نشستی با مسئولان سازمان حمایت و وزارت صمت در نهایت مصوبه شورای رقابت را پذیرفتند و به عرضه محصولات با قیمت‌های مصوب شورای رقابت ملزم شدند.
 نقد: اگرچه گردن نهادن مونتاژکاران به مصوبه شورای رقابت بعد از 2هفته کش‌وقوس، خبر خوبی برای خریداران این خودروها محسوب می‌شود اما از پیامدها و حاشیه‌های تصمیمات و مصوبات شورای رقابت که به آشفتگی بیشتر در بازار خودرو منجر شده نیز نمی‌توان غافل شد. شرکت‌های خصوصی که قیمت‌های فهرست مصوب شورای رقابت را پایین می‌دانستند، خود فهرست جدید قیمت را منتشر کردند و از متقاضیان طرح یکپارچه فروش خودرو براساس همین فهرست وجه دریافت کردند؛ موضوعی که در حال حاضر و با توجه به الزام عرضه خودرو با قیمت شورای رقابت، باعث نگرانی خریداران شده و به‌نظر می‌رسد راهکاری برای آن اندیشیده نشده است. گذشته از این، گفته می‌شود مونتاژکاران در اعتراض به قیمت‌های شورای رقابت، اعلام کرده‌اند برخی محصولات نرخ‌گذاری شده را تولید نخواهند کرد؛ تصمیمی که می‌تواند به افزایش شدید قیمت این محصولات در بازار منجر شود.
این نخستین‌بار نیست که تصمیمات شورا به تنش در بازار خودرو منتهی می‌شود. فروردین‌ماه نیز به‌دنبال انتشار مصوبه افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو، بازار به‌شدت به این تصمیم واکنش نشان داد و قیمت برخی از خودروهای موجود در فهرست با افزایش چشمگیری مواجه شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید