• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 30 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192254
+
-

میزبانی صدا و سیما از شهرداری

در نشست زاکانی و جبلی بر همکاری مشترک سازمان‌های متبوع تاکید شد

گزارش
میزبانی صدا و سیما از شهرداری

فرناز  محمدزاده- روزنامه‌نگار

در روزهای گذشته، نشست مشترکی میان شهردار تهران و رئیس سازمان صداوسیما برگزار شد. در این نشست چند ساعته که علیرضا زاکانی و پیمان جبلی به همراه مدیران و معاونان ارشد خود حضور داشتند، به برنامه‌ها و اقداماتی که این دو دستگاه می‌توانند به‌صورت مشترک انجام دهند و با یکدیگر همکاری داشته باشند، اشاره شد.

   زاکانی: رسانه ملی نماینده افکار عمومی است
 شهردار تهران در این دیدار با بیان روند توسعه فضای شهری و کارهای انجام شده، گفت: شهرداری مجموعه‌ای است که در عرصه‌های مختلف با مردم سر و کار دارد. علیرضا زاکانی فرصت طلایی خدمت به مردم برای افزایش امید و روحیه مشارکت مردم را بسیار پراهمیت ارزیابی کرد و برای تحقق این هدف کار جبهه‌ای و قرارگاهی بین 2نهاد را پیشنهاد داد.او حضور مخاطب و شهروند را وجه مشترک هر دو سازمان دانست و گفت: ممکن است برخی انتقادها به شهرداری شود، اما می‌دانیم که رسانه ملی نماینده افکار عمومی و موظف به نقد عملکرد دستگاه‌هاست.شهردار تهران گفت: در حال حاضر هیچ پروژه راکدی در کلانشهر تهران وجود ندارد و ده‌ها هزار میلیارد تومان قرارداد برای توسعه معابر، بهبود زیرساخت‌ها و اقدامات عمرانی دیگر بسته شده است.زاکانی بازگرداندن حدود ۲۵هزار میلیارد تومان از حقوق شهرداری به بیت‌المال را که طی سال‌های گذشته ضایع شده بود، از دیگر اقدامات مبارزه با فساد در شهرداری خواند. او از آغاز احداث ۸منطقه الگو در تهران خبر داد و گفت که به‌زودی با راه‌اندازی خطوط تراموا در برخی خطوط اصلی تهران، گشایش جدی در حمل‌ونقل شهروندان ایجاد خواهد شد.

   جبلی: لزوم همراهی رسانه ملی و شهرداری
 رئیس سازمان صداوسیما در ادامه این نشست با اشاره به همراهی رسانه ملی و شهرداری تهران گفت: ما مشکلات مشابهی داریم، اما هر دو سازمان در رفع مشکلات پیش‌رو به افقی روشن و آینده‌ای معطوف به تحول و تغییر امیدواریم و تحول رکن و رویکرد مهم ما در برنامه‌ریزی‌ها و عملکردهاست.پیمان جبلی لزوم توجه به مخاطب را وجه مشترک دیگر دانست و با تأکید بر لزوم طراحی دقیق و هوشمندانه پیوست رسانه‌ای لازم برای اقدامات انجام‌شده و اهداف محقق‌شده در همه عرصه‌ها، گفت: سیاق ما در رسانه ملی گسترش امید و ایجاد زمینه اعتماد‌ به‌ توانمندی‌های داخلی است و در این راستا، برای تعامل بهتر، معتقدیم باید به پیوست رسانه‌ای در همه حوزه‌های پیشرفت و سازندگی در کشور اهمیت بدهیم تا اتفاقات خوبی که بر اثر تلاش دستگاه‌های مختلف رخ می‌دهد، به نمایش بگذاریم و تلاش‌ها و اقدامات مثبت شهرداری تهران هم در همین منظومه جای می‌گیرد.او افزود: وجه دیگر این اتفاق، ایجاد انگیزه و امیدآفرینی است که کارهای قابل مشاهده را ماندگار می‌کند. در این میان حضور خبرنگاران و برنامه‌سازان صداوسیما در متن رویدادهای پایتخت هم در راستای انعکاس و بروز همین وجوه در صحن جامعه و نقدها هم در جهت اصلاح و بهبود است.

   دستاوردهای دیدار
 عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در همین رابطه با اشاره به این نشست مشترک، در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری برگزاری جلسه مشترک شهردار تهران و رئیس صداوسیما را در سطح بالا خواند و افزود: مطالبی که در جلسه مطرح شد، موضوعات کاملا دقیق، کاربردی و روبه جلویی بود و رئیس سازمان درباره ضرورت همکاری بین شهرداری تهران مباحث مهمی را بیان کردند و تأکید داشتند که سازمان در این زمینه با مدیریت شهری همراه است تا خدمات و زحمات شهرداری را پوشش داده و به‌نظر مردم برساند.محمدخانی گفت: در نقطه مقابل، شهردار تهران کمک، همراهی و یاری رساندن به سازمان صداوسیما را یک تکلیف دانستند و در عین حال گزارشی از ابعاد مختلف فعالیت‌های شهرداری تهران ارائه کردند که در این جلسه مورد استقبال خوب رئیس سازمان و معاونانشان قرار گرفت. سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: مقرر شد برای پیشبرد تفاهمات جلسه و اجرایی کردن همکاری‌های مشترک که نیاز به‌کار قرارگاهی و عملیاتی دارد، کارگروهی متشکل از مدیران ارشد 2مجموعه تشکیل و تمامی موارد در این کارگروه بررسی و اجرایی شود.

   نگاه مثبت شورای شهر به جلسه شهرداری تهران و صداوسیما
 پرویز سروری، نایب‌رئیس و علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در این نشست حضور داشتند و شهردار تهران را در دیدار با رئیس سازمان صداوسیما همراهی کردند. برهمین اساس، نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری گفت:  این دیدار، جلسه سازنده‌ای بود و شهردار تهران نیز گزارش‌های دقیقی از آنچه در دوره فعلی رقم خورده است را ارائه کرد.
او افزود: بیانات دوطرف در راستای همکاری‌های مشترک انجام شد؛ چراکه از یک طرف، دستگاه ملی و جایگاه ویژه‌ای که دارد، حضور داشت و از سوی دیگر مدیریت شهری پایتخت طرف مقابل مذاکره بود که این دو نهاد در کنار یکدیگر می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند.
سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: در این جلسه درباره انواع همکاری‌ها صحبت شد و در نهایت تیمی از دو طرف تعیین کردند که برای پیشبرد اجرایی و بستن تفاهمنامه پیگیری و نتیجه را به روسای 2مجموعه اعلام کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید