• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192029
+
-

مبینا حفظ آیات الهی را از 3سالگی شروع کرده است

رنگ خدا

رنگ خدا

پروانه بهرام نژاد

به غنچه گلی در آستانه شکفتن می‌ماند که از 3سالگی به حفظ آیات الهی روی آورده و در 7سالگی حافظ کل قرآن شده است. مبینا عزیزی، یکی از افتخارات کشور است که ایران از داشتن چنین دختری به‌خود می‌بالد. مبینا مادرش را عامل موفقیت خود می‌داند؛ کسی که شبانه‌روز برایش وقت گذاشته تا او بتواند کلمه به کلمه آیات الهی را به‌خاطر بسپارد. مبینای 8ساله حرف‌های زیادی از راه‌های موفقیتش برای گفتن دارد.

همراهی خانواده برای حفظ قرآن
مبینا در یکی از روستاهای شهر خدابنده از شهرهای استان زنجان زندگی می‌کند. در روستای آنها برخلاف شهر امکانات چشمگیری وجود ندارد و او ناچار است برای یادگیری علوم قرآنی از روستا به شهر بیاید. مبینا می‌گوید: «مادرم برای من زحمت زیادی کشیده است. خیلی او را دوست دارم.» اینکه از کی و چطور مبینا به حفظ قرآن رو آورد به زمان شیوع بیماری کرونا برمی‌گردد؛ روزهایی که مراوده با دیگران برای سلامتی همدیگر خطرناک بود و همه نگران ابتلا به این ویروس منحوس بودند. مبینا تعریف می‌کند: «دوست داشتم قرآن حفظ کنم. مادرم نامم را در جامعه‌القرآن شهر نوشت، اما وقتی ویروس کرونا آمد، نمی‌توانستیم به آنجا برویم. برای همین مادرم کمک کرد تا قرآن را از طریق فضای مجازی یاد بگیرم.»

انس با قرآن
با برنامه‌ریزی دقیقی که مادر مبینا انجام داده، دخترش توانسته بخشی از روز را به بازی کردن با دوستان سپری کند و ساعتی هم به حفظ آیات الهی مشغول باشد. او می‌گوید: «اسم مربی ما خانم طارمی است. خیلی مهربان است. آیات قرآن را برایم می‌خواند تا حفظ کنم. خوب یادم هست در آن دوران اگر یاد نمی‌گرفتم، این کار را بارها ادامه می‌داد.» در خانواده عزیزی همه‌‌چیز رنگ و بوی قرآنی می‌دهد. مادر انس با قرآن را بهترین راه برای ایمن شدن فرزندانش از دام‌های شیطان می‌داند. در مدتی که مبینا حفظ قرآن را شروع کرد، شیوه زندگی خانوادگی آنها هم تغییر کرده و آنها تلاش کردند با برنامه‌ریزی درست مبینا را در حفظ قرآن همراهی کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :