• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
جمعه 5 خرداد 1402
کد مطلب : 191965
+
-

آنهایی که دنبال ماجراجویی در ایران بودند، گرفتار ماجراجویان وطنی شدند

وقتی چاه‌کن ته چاه افتاد

گزارش
وقتی چاه‌کن ته چاه افتاد

یکی از بی‌سابقه‌ترین اقدامات سیاسی-رسانه‌ای  برای براندازی یک حکومت قانونی را می‌توان در رویدادها و نحوه برخورد کشورهای اروپایی و آمریکایی و نیز برخی شبه‌رسانه‌ها با رخداد درگذشت «مهسا امینی» که نامش به‌عنوان اسم رمز اغتشاشگران انتخاب شد مشاهده کرد؛ اتفاقی بی‌نظیر که تمام توان اپوزیسیون را برای یکسره کردن کار نظام با کمک توان دنیای غرب به‌کار گرفت تا رؤیای براندازی محقق شود، اما حالا «نه از تاک نشان ماند و نه از تاک‌نشان». غربی‌ها که از اغتشاشات حمایت می‌کردند خود یکی پس از دیگری درگیر آشوب و بی‌نظمی در کشورهای خود شدند و اپوزیسیون هم خود به انحلال و اضمحلال رسید. در این گزارش به بازگشت طرح‌های اغتشاش که غربی‌ها در ماه‌های گذشته پشتیبان آن علیه ایران بودند پرداخته‌ایم.


اعتراض یک‌میلیون ‌و300هزار نفری در پاریس  
اصلاحات قانون بازنشستگی و افزایش 2سال به سن بازنشستگی در فرانسه، موجی از اعتراض مردم این کشور را علیه سیاست‌های «امانوئل مکرون» در پی داشت؛ سیاستی که مردم این کشور آشکارا با آن مخالفت و به اشکال گوناگون تلاش کردند تا مانع از تصویب و اجرای آن شوند. یکی از این اقدامات، برگزاری تجمعات اعتراضی نسبت به دولت بود. پاریس شاهد برگزاری تجمعی اعتراضی بود که پلیس این کشور آن را با حضور 440هزار شهروند و اتحادیه‌های کارگری با حضور یک‌میلیون‌و300 هزار کارگر معترض در خیابان‌ها اعلام کردند.

شکایت از معترضان آلمانی
راه‌آهن آلمان سهم عمده‌ای در جابه‌جایی بار و مسافر در این کشور دارد. با این حال، کارگران شاغل در این صنعت یکی از طولانی‌ترین اعتصابات خود را در بخش حمل‌و‌نقل ریلی در این کشور سازماندهی کرده‌اند؛ به گونه‌ای که مسئولان راه‌آهن آلمان نگران این شده‌اند که با استمرار اعتصاب و اعتراض کارگران در این صنعت، راه‌آهن آلمان به شکل عمیقی دچار رکود شود و از رهگذر آن خسارت جدی به اقتصاد این کشور وارد شود؛ از این‌رو، مسئولان راه‌آهن آلمان برای شکست دادن معترضان دست به اقدام عجیبی زدند‌‌ و با طرح شکایت از معترضان به دادگاه، خواهان بازگشت آنان به کار شدند. گرچه شکایت به جایی نرسیده است و دادگاه تاکید کرده  کارفرمایان و کارگران باید در این‌باره به توافق برسند.

اعتراض آلمانی‌ها در 6 شهر

صدراعظم آلمان و وزیر امور خارجه این کشور که در ماه‌های گذشته توجه خود را معطوف به حفظ حقوق بشر در ایران کرده و برخی نمایندگان آلمانی، وکالت برخی چهره‌های دخیل در اغتشاشات را در پارلمان خود بر‌عهده گرفتند، حواسشان به قدری‌گرم ایران بود که فراموش کردند مردم در آلمان با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. گرانی‌های سرسام‌آور و رسیدن نرخ تورم به بالاترین حد خود در 25سال اخیر سبب شد شهروندان آلمانی با مشکلات زیادی رو‌به‌رو شوند. این مسئله سبب شد مردم این کشور در 6شهر با برپایی تظاهرات گسترده علیه سیاست‌های دولتشان در خیابان‌ها دست به تظاهرات بزنند.

مردم: بسته حمایتی می‌خواهیم
جنگ در اوکراین سبب شده است هزینه‌های زندگی در کشورهای اروپایی به واسطه گران‌شدن سوخت و نیز کمبود برخی اقلام خوراکی افزایش یابد.وضعیت در انگلیس که از اتحادیه اروپا و عوارض ناشی از آن نیز رنج می‌برد به مراتب وخیم‌تر است. مردم این کشوراکنون مدت‌ها‌ست دست به تظاهرات بر ضد سیاست‌های اقتصادی دولت زده اند و خواهان اختصاص بسته معیشتی به خود هستند. اعتصاباتی که دولت این کشور را ناگزیر کرده  بسته‌های حمایتی را برای جبران بخشی از هزینه‌های زندگی برای مردم در نظر بگیرد تا از خشم انگلیسی‌ها کم کند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید