• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
جمعه 5 خرداد 1402
کد مطلب : 191962
+
-

مسمومیت بیش از 330نفر در شهر بدره

مسمومیت در شهر بدره استان ایلام با 70مورد شروع شد و به بیش از 333مورد افزایش پیدا کرد. دوشنبه گذشته برخی از مردم شهرستان بدره با علائم اسهال و استفراغ به مراکز درمانی مراجعه کردند. رفته رفته به تعداد بیماران اضافه می‌شد. علائم یکسان این افراد به حساسیت موضوع اضافه می‌کرد. البته از این تعداد تنها یک مورد نیاز به مرکز اورژانس استان داشته که به‌گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، این نشان‌دهنده یک بیماری شدید نیست.
با این حال، مسمومیت ویروسی برخی از شهروندان شهرستان بدره نگرانی‌هایی را به‌وجود آورد؛ اینکه علت علائم یکسان و مراجعه بیش از 330 نفر به مراکز درمانی چه بوده است؟
گفته می‌شد منشأ این بیماری آب آلوده است و به‌دلیل وجود ویروسی در آب شرب مردم شهرستان بدره دچار اسهال و استفراغ شده‌اند. به‌ویژه آنکه مسمومیت این عده به‌طور ناگهانی بروز کرده و سبب مراجعه آنها به مراکز درمانی شده است. البته جاسم محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام به مهر گفت که تیم بهداشتی، از منطقه نمونه‌گیری آب انجام داده که تا این لحظه هیچ دلیلی بر اینکه عامل و منشأ این بیماری ویروسی از آب آلوده باشد، گزارش نشده است.
شواهد و معاینات نشان می‌دهد که معمولا نشانه‌های این بیماری، از دسته بیماری‌های ویروسی است که معمولا از اوایل فصل بهار و پاییز این اپیدمی‌ها اتفاق می‌افتد. اکنون در شهرستان بدره نیازهای دارویی برای مهار این ویروس فراهم شده تا به‌تدریج این قضیه فروکش کند.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید