• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
جمعه 5 خرداد 1402
کد مطلب : 191937
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/48Yzk
+
-

فقط یک ضربه کم آوردم

علی پاکدامن، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی از مدال برنز تیمی و ناکامی‌اش در بخش انفرادی جام‌جهانی می‌گوید

فقط یک ضربه کم آوردم

 جام‌جهانی شمشیربازی سابر در شهر مادرید اسپانیا برگزار شد و شمشیربازان ایران در بخش تیمی توانستند به مدال برنز برسند. تیم سابر با شکست تیم‌های شیلی، کانادا و گرجستان به نیمه‌نهایی رسید اما سابریست‌های ایران در این مرحله مقابل آمریکا شکست خوردند و شانس حضور در دیدار نهایی را از دست دادند. ملی‌پوشان ایران در دیدار رده‌بندی با غلبه بر تیم ایتالیا به مدال برنز رسیدند. فدراسیون جهانی شمشیربازی، رنکینگ جدید انفرادی و تیمی سابر را اعلام کرد و در بخش تیمی، ایران با یک پله صعود در رده ششم جهان قرار گرفت. علی پاکدامن، کاپیتان تیم ملی ایران در این مسابقات در بخش انفرادی هم عملکرد قابل‌قبولی داشت و تا یک‌قدمی مدال پیش رفت. پاکدامن پس از شکست‌دادن شمشیربازان مجارستان و فرانسه، آرون ژیلاگی قهرمان 3دوره المپیک از مجارستان را هم شکست داد و به یک‌چهارم نهایی رسید. او در این مرحله مقابل ریکاردو نوچیو از ایتالیا به قول خودش تنها یک ضربه کم آورد و در نهایت با نتیجه 15 بر 14 شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند. در ادامه گفت‌وگوی همشهری با کاپیتان تیم ملی شمشیربازی را می‌خوانید.

   از مدال تیمی شروع کنیم. ایران غیر از مسابقه با آمریکا در بقیه رقابت‌ها درخشش خوبی داشت.
بله، در بخش تیمی با کمک هم‌تیمی‌های عزیزم توانستیم با یک عملکرد خوب روی سکو برویم. قطعا با تلاش به فکر بهبود نتیجه هستیم ولی چیزی که در این مسابقات اهمیت داشت، این بود که در نخستین رقابتی که امتیاز آن در کسب سهمیه مؤثر است، تیم ایران توانست بالاتر از تیم‌های آسیایی قرار بگیرد. تیم ایران بالاتر از شمشیربازان کره‌جنوبی، ژاپن و قزاقستان قرار گرفت. امیدوارم این روند را در قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان حفظ کنیم.

   در بخش انفرادی دست به ‌کار بزرگی زدی و قهرمان جهان و المپیک را شکست دادی. درباره این مسابقه برایمان بگو.
مسابقه سخت و حساسی بود. در بخش انفرادی عملکرد خوبی داشتم و شکست‌دادن آرون ژیلاگی خیلی برایم اهمیت داشت. در المپیک مقابل او باخته بودم و خیلی دوست داشتم در یک مسابقه رسمی او را شکست دهم که این اتفاق افتاد.

   در یک‌چهارم نهایی مقابل شمشیرباز ایتالیایی شکست خوردی و در عین ناباوری مدال را از دست دادی. دلیل این شکست چه بود؟
ریکاردو نوچیو شمشیرباز ایتالیایی واقعا یک بازی حساب‌شده و بدون نقص را داشت و در مقابل من یکی دوتا اشتباه داشتم. یک ضربه کم‌آوردم و مدال را از دست دادم. می‌شد مدال بگیرم، واقعا حیف شد. الان باز یادم افتاد حالم بد شد ولی اتفاقی است که افتاده و باید از این به بعد تلاش کنم تا بتوانم با عملکرد بهتری در مسابقات پیش‌رو حاضر شوم.


اگر توجه کنند
چند‌ماه بسیار حساس را در پیش داریم. شمشیربازها ثابت‌ کرده‌اند که اگر به آنها توجه شود، خروجی خوبی خواهند داشت. امیدوارم در این مدت همه‌‌چیز خوب پیش برود تا در قهرمانی آسیا، بازی‌‎های آسیایی و قهرمانی جهان نتیجه‌ای رقم بخورد که مردم خوشحال شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید