• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 20 خرداد 1397
کد مطلب : 19174
+
-

با مردم

@  دریافت مالیات از خانه‌های خالی

با سلام. برای حل مشکل مسکن و اجاره‌بها که توسط عده‌ای از مالکان و برخی مشاوران املاک بر اقشار ضعیف جامعه تحمیل می‌شود، بهترین کار قیمت‌گذاری املاک و همچنین دریافت مالیات از خانه‌های خالی است. اگر این دو موضوع به‌درستی در کشور اجرا شود می‌تواند در کنترل قیمت مسکن و اجاره خانه اثر مثبت داشته باشد. البته سال‌هاست در برخی کشورهای جهان دریافت مالیات از خانه‌های خالی اجرا می‌شود و قدرت بازدارندگی آن در حدی است که هیچ مالکی جرأت ندارد خانه خود را خالی نگه دارد؛ اما مشخص نیست چرا در کشور ما طرح گرفتن مالیات از خانه‌های خالی که در سال93 توسط مجلس ارائه شده، توسط وزارت مسکن و شهرسازی اجرا نمی‌شود!
2436...0912

  خرید اقساطی کالای ایرانی

سلام. یکی از راه‌های حمایت از تولید کالای ایرانی این است که فروشگا‌ه‌های زنجیره‌ای دولتی کالاهای ایرانی را با اقساط و از محل وجوه یارانه‌ها در اختیار مردم قرار دهند تا در مردم انگیزه ایجاد شده و از این طریق سهم بازار کالای ایرانی هم افزایش یابد. البته نباید فرایند خرید اقساطی به‌گونه‌ای پیچیده و طولانی شود که مشتریان از خرید کالای ایرانی با شرایط اقساطی منصرف شوند.
4756...0912

  حقوق مستمری‌بگیران را افزایش بدهند

با سلام خدمت عزیزان در روزنامه همشهری. بازنشسته‌ای هستم با دریافتی 340هزار تومان در ‌ماه که این مقدار کفاف امورات زندگی‌مان را نمی‌دهد. مسئولان خودشان پاسخ بدهند با این دریافتی چگونه می‌شود زندگی کرد؟ این مبلغ فقط صرف پرداخت قبوض آب، برق و گاز می‌شود. باور کنید از پنجم هر ماه پولی برای تأمین هزینه‌های زندگی باقی نمی‌ماند. مسئولان در سازمان تأمین اجتماعی چه موقع قرار است حقوق مستمری‌بگیران را افزایش بدهند. مگر مسئولان در این جامعه زندگی نمی‌کنند و نمی‌دانند هزینه‌های واقعی گذران زندگی چقدر است؟
درددل یک مستمری‌بگیر

  منصفانه نیست

با سلام و تشکر از مطالب متنوعی که منتشر می‌کنید. هرچند خبر اعلام ممنوعیت فروش سیگار توسط دکه‌های روزنامه‌فروشی، اگر با هدف ترویج فروش محصولات فرهنگی باشد اقدام بسیار مناسبی است، اما اینکه دکه‌داران را مجبور کنند تا هیچ‌گونه کالایی به‌غیر از روزنامه نفروشند، به‌نظر منصفانه نیست. البته اگر چنین اجباری را می‌خواهند ایجاد کنند بهتر است از دکه داران حمایت مالی بکنند.
یک شهروند از تهران
 
  بلاتکلیفی پروژه عمرانی

نزدیک 4سال از اجرای پل زیرگذر کوی نصر (گیشا) می‌گذرد، اما متأسفانه از اردیبهشت سال96 عملیات عمرانی این پروژه متوقف شده است. این اقدام علاوه بر ایجاد منظر ناخوشایند بصری، باعث ایجاد مشکل برای ساکنان محل شده است. لطفا مسئولان این موضوع را پیگیری کنند.
گلایه تعدادی از ساکنان محل

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید