• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 24 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191709
+
-

قربانی یک کشمکش

همین چند روز قبل بود که رئیس سازمان خصوصی‌سازی از برگزاری مجمع سرخابی‌ها و معرفی مدیران جدید و اعضای هیأت مدیره باشگاه در روز سی‌ام اردیبهشت‌ماه خبر داد. بلافاصله بعد از این خبر، یکی از مشاوران وزیر ورزش این ادعا را رد و تأکید کرد مجمع این 2باشگاه پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی برگزار خواهد شد. این اختلاف نظر در بسیاری از سطوح میان سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش وجود داشته است. آیا این کشمکش ادامه‌دار، به 2باشگاه پرطرفدار فوتبال ایران لطمه نمی‌زند؟ آیا سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش سرانجام به یک زبان مشترک برای مدیریت 2باشگاه می‌رسند؟ آیا اصلا پروسه فروش بلوک 51درصدی سهام سرخابی‌ها، سرانجامی خواهد داشت؟

  همه‌‌چیز از اینجا شروع شد
اختلاف‌نظر سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش، از چه زمانی شروع شد؟ شاید این کاملا مشخص نباشد اما نقطه علنی‌شدن این اختلاف کاملا واضح است. حسین قربان‌زاده در شب جنجالی‌اش در تلویزیون جمله خاصی را در مورد علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل وقت باشگاه استقلال به زبان آورد:«شما مقصر نیستید. مقصر کسی است که شما را در این جایگاه قرار داده است!». این جمله، مستقیما وزیر ورزش را هدف گرفته بود. جالب اینکه برخلاف آنچه به‌نظر می‌رسید، وزیر ورزش در همان گام اول با استعفای فتح‌الله‌زاده موافق نبود و اجازه داد اعضای هیأت مدیره استقلال نیز با وجود همه مشکلات و تصمیم‌های اشتباه، به کارشان ادامه بدهند. این مسئله نیز به اختلاف‌نظرها بین این دو نهاد دامن زد.

  چه‌کسی تصمیم می‌گیرد؟
سازمان خصوصی‌سازی مدتی قبل از کاهش قابل توجه اختیارات وزارت ورزش در مدیریت پرسپولیس و استقلال صحبت کرده بود.
از همان موقع به بعد اما سجادی فعال‌تر از همیشه شده است و مدام در مورد این دو باشگاه نیز مصاحبه می‌کند. حالا داستان تشکیل مجمع نیز به یک چالش جدید میان او و قربان‌زاده تبدیل شده است. قربان‌زاده سر تمرین هر دو باشگاه رفته و خواهان رقم خوردن تغییرات جدی در این تیم‌ها شده و سجادی همچنان وزارت را تنها متولی سرخابی‌ها می‌داند. به‌نظر می‌رسد به هر اندازه که این کشمکش ادامه داشته باشد، مشکلات 2باشگاه نیز حل نشدنی باقی خواهند ماند.

  فروش بی‌سرانجام
در رسانه‌ها از چند مشتری ایرانی و حتی غیرایرانی برای 2باشگاه استقلال و پرسپولیس صحبت شده اما در عمل حتی یک پیشنهاد رسمی هم برای خرید این دو باشگاه وجود نداشته است. در حقیقت با شرایطی که هست کسی برای خرید 2 باشگاه اقدام نمی‌کند. آیا بهتر نیست سازمان خصوصی‌سازی شرایط را کمی تسهیل کند تا این پرونده بی‌سرانجام نماند؟ بعید به‌نظر می‌رسد دولت هم تلاشی برای این فروش انجام بدهد؛ چرا که تا امروز اراده‌ای برای واگذاری کامل این دو تیم در وزارت تحت مدیریت سجادی دیده نشده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید