• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191522
+
-

ترامپ در انتخابات2024 شرکت می‌کند؟

ترامپ در انتخابات2024 شرکت می‌کند؟

در فارسی مثلی وجود دارد که وقتی کسی سروکارش برای روزهای مداوم و پشت سرهم به جایی می‌افتد، می‌گویند احتمالا فلانی در همانجا رختخواب پهن کرده است. اشاره‌ای ریز به اینکه فردی کارش مدام و پی‌درپی در جایی گیر کرده است. این روزها نیز «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مصداق همان کسی است که در راهروهای دادگاه‌های نیویورک رختخواب پهن کرده است. ترامپ در کمتر از 2‌ماه گذشته درگیر3 پرونده قضایی در دادگاه‌های نیویورک شده که دو پرونده آن به‌دنبال شکایت زنان از او گشوده شده است. روز سه‌شنبه نیز اعضای هیأت منصفه دادگاهی در نیویورک در پرونده شکایت «ای جین کارول»، یک زن نویسنده در دهه۱۹۹۰، ترامپ را مقصر شناخت و او را محکوم به پرداخت 5میلیون دلار کرد.
در اوایل فروردین‌ماه امسال یعنی حدود 45روز پیش نیز پرونده دیگری برای ترامپ در دادگاه نیویورک گشوده شد که مربوط به رسیدگی به اتهام او مبنی بر پرداخت حق‌السکوت به یک ستاره فیلم‌های مستهجن بنام «استورمی دنیلز» بود. حدود 20 روز پس از پرونده استورمی دنیلز، ترامپ در اواخر فروردین‌ماه نیز برای پرونده دیگری مربوط به کلاهبرداری و شکایت «لتیشیا‌جیمز» دادستان کل نیویورک، در دادگاه حاضر شد. گاردین نیز در گزارشی در سال2016 گفته بود که دونالد ترامپ با شکایت 24زن مختلف روبه‌روست و اکنون احتمالا تعداد شاکیان زن بیشتر هم شده است.
با فهرست بلندبالای شاکیان از ترامپ این سؤال مطرح است که سرنوشت مبارزات انتخاباتی ترامپ به کجا می‌رسد؟ پاسخ این است که او به‌طور حتم در انتخابات شرکت می‌کند. اما نکته اینجاست که احکام قضایی علیه ترامپ بیش از آن‌که مانع قانونی برای او در رقابت‌های انتخاباتی ایجاد کند، به جایگاه او در میان رقبایش آسیب وارد خواهند کرد، به‌ویژه آنکه بیشتر شاکیان ترامپ از میان زنان هستند. مخالفان دمکرات‌ ترامپ معتقدند که پرونده‌های قضایی ترامپ می‌تواند به ریزش آرای او در میان زنان منجر شود، اما سران جمهوری‌خواه ازجمله «میچ مک‌کانل» معتقدند که در نگاه رأی‌دهندگان، پرونده‌هایی قضایی علیه ترامپ بیشتر در انتقام‌گیری شخصی از او ارزیابی می‌شود. در عین حال، مشاوران ترامپ تلاش دارند تا برخی از اسنادی را که به قول خودشان موفق نشده‌اند در دادگاه ارائه دهند، به صحنه تبلیغات انتخاباتی ترامپ وارد کنند. در این صورت به‌نظر می‌رسد که تیم ترامپ از برگزاری جلسات دادگاه او به‌عنوان کارت بازی جهت مظلوم‌نمایی وی استفاده خواهند کرد و شاید حتی برخی پرونده‌های قضایی پی‌در‌پی بتواند نقطه قوتی برای تبلیغ به نفع ترامپ باشد تا او را به‌عنوان فردی که با حمله شدید مخالفان خود روبه‌روست، معرفی کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید