• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 19 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191326
+
-

با مردم/مجوز فروش کل سهام عدالت صادر شود

از مسئولان درخواست داریم تا اجازه فروش کل سهام عدالت را بدهند. بسیاری از افراد ضعیف جامعه به پول این سهام نیازمندند. اگر این سهام برای مردم است پس خرید و فروش آن هم باید با خواست و اراده مردم باشد.
طیبی از مشهد

لزوم نظارت بیشتر بر پارکینگ‌های طبقاتی
از قدیم‌الایام به‌علت ازدحام مردم و وجود بازار قدیمی تجریش و مراکز خرید متعدد، پارک خودرو در این محدوده همیشه با مشکل روبه‌رو بوده است. مدتی است که این مشکل پررنگ‌تر شده دلیل آن هم پارکینگ‌های طبقاتی است که عده‌ای آن را در انحصار خود درآورده‌اند و طبق رأی و نظر شخصی خودشان اجازه پارک می‌دهند. به‌عنوان نمونه پارکینگ شهید همت که در کنار آستان‌امامزاده صالح(ع) قرار دارد، در ورودی این پارثصکینگ هیچ تابلویی که قیمت مصوب و قانونی روی آن درج شده باشد به چشم نمی‌خورد و عده‌ای با لباس شخصی و کارتخوان برای ورود و خروج و نرخ پارکینگ تعیین تکلیف می‌کنند. قیمت‌ها هم کاملا دلبخواهی است و بسته به شلوغ‌بودن و یا خلوت‌بودن روزهای هفته تغییر می‌کند. سؤال من این است که این افراد از چه ارگانی مجوز گرفته‌اند و آیا کارشان قانونی است؟
اکبری از تهران

به موتور‌سیکلت‌های قدیمی هم کارت سوخت بدهید
من جوانی هستم که تنها محل درآمدم از طریق پیک موتوری و رساندن غذا و مرسوله به‌دست مشتریان است. با توجه به شغلم روزانه به‌طور متوسط 7ساعت پشت موتور هستم. مگر عایدی من در ‌ماه چقدر است که بخواهم بیشتر آن را پول بنزین بدهم؟ توان خرید موتور نو را هم ندارم. ازمسئولان خواهش می‌کنم برای موتورسیکلت‌های قدیمی که اکثر دارندگانشان از قشر ضعیف و کم‌درآمد جامعه هستند کارت سوخت درنظر بگیرند تا فشارمالی کمتری به آنها وارد شود.
محسن از تهران

پیامک
بلوار کشاورز شهر اراک ایمنی کافی ندارد

متأسفانه هر چند وقت یک‌بار شاهد یک تصادف و متعاقب آن وارد‌آمدن خسارت مالی و جانی در بلوار کشاورز شهر اراک هستیم. دلیل آن هم نبود علائم ایمنی و سرعت‌گیر مناسب در این بلواراست. موضوع نگران‌کننده دیگر عبور هر روزه دانش‌آموزان از این محدوده ناامن است. مسئله این است که این مشکلات به راحتی و با نصب پل عابر پیاده و علائم راهنمایی هشداردهنده، قابل حل است و از این طریق می‌توان جلوی وقوع فاجعه را گرفت. اینکه چرا مسئولان فکری به حال اصلاح این وضعیت نمی‌کنند جای تأسف و تعجب است.
فراهانی از اراک

 مشکلات بازار بورس رفع شود
 وقت آن رسیده که در زمینه کارکرد بازار بورس بازنگری و اصلاحاتی صورت بگیرد. مثلا تعطیلی بورس در روزهای پنجشنبه غیرمنطقی و غیراصولی است. از طرفی افراد باید بتوانند بدون فوت وقت سرمایه خود را برداشت کنند نه با تأخیر و تعلل. در همه جای دنیا افرادی که در این زمینه مشغول به‌کار هستند بازار را 24ساعته رصد کرده و فعال نگه می‌دارند. عدم‌اصلاح مشکلات این حوزه، در نهایت باعث دلسردی کارگزاران و کساد و کم‌تحرکی این بازار خواهد شد.
امینیان از تهران

درخواست معرفی آثار فرهنگی و تاریخی در قطارهای مترو
 میلیون‌ها نفر در طول روز ساعت‌های زیادی را صرف رفت‌وآمد با مترو می‌کنند. یکی از بهترین مکان‌ها برای آشنایی مردم خصوصا نسل جوان با دستاوردهای تاریخی و فرهنگی و همچنین معرفی مفاخر کشور و آثارشان، قطارهای مترو است. پیشنهاد می‌کنم مسئولان مترو و شهرداری با همکاری یکدیگر با ارائه طرح‌های جذاب و نو در این زمینه، پایه‌گذار این اقدام مفید فرهنگی باشند.
ستاری از تهران

 

این خبر را به اشتراک بگذارید