• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 19 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191321
+
-

ساخت مستند کوتاه به جای رفتن به زندان

3مرد که در جریان درگیری با محیط‌بانان، ‌آنها را زخمی کرده و به پاسگاه محیط‌زیست آسیب زده بودند، به‌دلیل جلب رضایت شاکیان، با مجازاتی جالب به جای رفتن به زندان مواجه شدند.
به گزارش همشهری، چندی قبل 2برادر به همراه یکی از دوستان شان به منطقه‌ای در پارک ملی لار در حاشیه پایتخت رفتند. آنها صاحب زمینی در آن منطقه بودند و قصد ساخت‌وساز در آنجا را داشتند اما از آنجا که ساخت‌وساز در این زمین‌ها ممنوع بوده، با اعتراض محیط‌بانان مواجه شدند. به‌دنبال این ماجرا، درگیری میان آنها و محیط‌بانان آغاز شد؛ مردان جوان علاوه بر ضرب و شتم محیط بانان، به پاسگاه محیط‌بانی نیز آسیب وارد کردند. با گزارش ماجرا به پلیس، 3مرد ضارب دستگیر شدند و پرونده اتهامی‌شان پس از صدور کیفرخواست به شعبه 102دادگاه لواسانات فرستاده شد. متهمان چندی قبل در دادگاه محاکمه شدند و اظهار ندامت و از محیط‌بانان دلجویی کردند. در شرایطی که هنوز حکمی در پرونده صادر نشده بود، محیط‌بانان راهی دادگاه شدند و متهمان را بخشیدند. گذشت آنها، ‌عدم‌سوء سابقه متهمان و پشیمانی‌شان موجب شد تا قاضی میثم حسین پور رئیس شعبه 102دادگاه لواسانات، به جای فرستادن متهمان به زندان، برایشان مجازات جایگزین درنظر بگیرد. قاضی این پرونده به همشهری می‌گوید: متهمان به جرم تخریب اموال دولتی با یک سال حبس تعزیزی و همچنین اتهامات دیگری روبه‌رو بودند. اما با توجه به شرایطی که داشتند و تعهدشان مبنی بر اینکه هیچ ساخت و‌سازی‌ در زمین انجام نخواهند داد، برایشان مجازات جایگزین درنظر گرفته شد.
میثم حسین‌پور ادامه داد:‌ معمولا در پرونده‌هایی که جرایم رخ داده کم اهمیت بوده و یا شاکی رضایت داده، از مجازات جایگزین به جای حبس استفاده می‌کنم. در این پرونده هم 3متهم به جای زندان، محکوم شدند تا 8دست لباس و 8دوربین گشت‌زنی برای 8 محیط‌بان منطقه تهیه کنند. علاوه بر این به هزینه متهمان، باید یک مستند کوتاه 8دقیقه‌ای درباره چالش‌ها و زیبایی بکر پارک ملی لار تهیه و پخش شود تا از این طریق برای مردم فرهنگ‌سازی شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید