• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 18 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191232
+
-

بهترین پیتزافروشی اروپا در اسپانیا

به انتخاب ایتالیایی‌ها

بهترین پیتزافروشی اروپا در اسپانیا

جواد نصرتی

پیتزا، یکی از نمادهای ایتالیا در دنیاست و مردم این کشور، چنان روی آن تعصب دارند که هرگونه نوآوری عجیب و غریب در پخت آن را، چیزی در حد خیانت به فرهنگ خودشان می‌دانند. اما پیتزا چنان جهانی شده و چنان با فرهنگ غذایی سراسر دنیا آمیخته شده که خود ایتالیایی‌ها هم آن را قبول دارند. در این شرایط و با این تغییر دیدگاه، یک پیتزافروشی در اسپانیا، از سوی خود ایتالیایی‌ها، به‌عنوان بهترین «پیتزریا» (پیتزاپزی) در اروپا انتخاب شده است.
این پیتزافروشی، در فهرست «50پیتزای برتر» اروپا برای سال2023 در صدر نشسته است. این فهرست، سالانه توسط یک نهاد ایتالیایی اعلام می‌شود و برترین پیتزاپزی‌های (پیتزریاهای) دنیا را انتخاب می‌کند. کارشناسان ایتالیایی، در فهرست خود برای اروپا، بهترین پیتزاپزی را از اسپانیا انتخاب کرده‌اند. این لیست، توسط بیش از هزارکارشناس که به‌عنوان مشتری‌های معمولی به سراسر قاره می‌روند و پیتزا می‌خورند، انتخاب شده است. «سانتوریا پاناتیه‌ری» در بارسلونا قرار دارد و جایزه‌اش را در یک مراسم که در همین شهر برگزار شد، دریافت کرده است.در رده‌های بعدی این فهرست، پیتزاپزی‌هایی از دانمارک و انگلیس قرار دارند. سانتوریا پاناتیه‌ری توسط 2آشپز اداره می‌شود که رگ و ریشه ایتالیایی دارند. سرآشپز این رستوران متولد برزیل است و سال‌ها در آمریکای لاتین و ایتالیا آموزش پیتزاپزی دیده بود. او قبل از اینکه رستوران خود را باز کند، در رستوران‌های معروف بارسلونا کار می‌کرده است.

این رستوران، همچنین جایزه بهترین پیتزای سال را هم دریافت کرده است: سس گوجه، موتزارلا، گوجه گیلاسی برشته و سس مخصوص.
پیتزاپزی دوم این فهرست، سال گذشته در صدر بوده و امسال جایگاهش را به سانتوریا پاناتیه‌ری واگذار کرده است.
«50پیتزای برتر» فهرستی هم برای بهترین پیتزاپزی‌های دنیا دارد. شبکه کارشناسان این فهرست، ابتدا به بهترین پیتزاپزی‌های کشور خودشان رأی می‌دهند و بعد به‌عنوان مشتری معمولی و به‌صورت نامحسوس به آنجا مراجعه می‌کنند و پیتزا می‌خورند. باربرا گوئرا، یکی از 3بنیانگذار این لیست گفته است: «برای هر پیتزریا، ما گزارش‌هایی از مشتری‌های ناشناسی که فرستاده‌ایم دریافت و با استفاده از این گزارش‌ها فهرست‌مان را کامل می‌کنیم. ما معتقدیم که تنها یک تیم بزرگ می‌تواند کمک کند تا ما لیست کامل و درستی تهیه کنیم.» او گفته است که سبک ناپلی، همچنان محبوب‌ترین سبک پخت پیتزا در جهان است، اما کارشناسان این فهرست، ضرورتا به‌دنبال پیدا کردن این سبک در کشورهای مختلف نیستند. آنها مؤسسه‌هایی که شخصیت و ثبات دارند و پیتزای معرکه (از هر سبکی) را با خدماتی دوستانه عرضه می‌کنند شایسته تقدیر می‌دانند و معیارشان همین است.
یکی دیگر از فهرست‌هایی که این «50پیتزای برتر» ارائه می‌دهند، برترین پیتزاپزی‌های ایتالیاست؛ فهرستی که از نظر ایتالیایی‌ها، تحت هر شرایطی از دیگر فهرست‌ها برتر است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید