• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 16 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190957
+
-

نقل قول

50هزار مدرسه معاون پرورشی ندارند
رضامراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش: نزدیک به ۵۰ هزار مدرسه معاون پرورشی ندارند و جذب مربی پرورشی باید اولویت کاری آموزش و پرورش باشد. متأسفانه آن قدر که روی آموزش ایستادیم، روی پرورش نایستاده‌ایم. سیمای امروز آموزش و پرورش، آینده ایران را نشان می‌دهد، اگر ۲۰ سال قبل به مدرسه توجه می‌کردیم امروز این وضعیت را نداشتیم.

هیچ بیماری بلاتکلیف نمی‌ماند
سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت: تمام اقدامات لازم در سطوح تخصصی برنامه پزشکی خانواده انجام شده است. فوکال پوینت‌های معاونت درمان مشخص شده و در هر بیمارستانی افرادی در سیستم ارجاع تعیین شده‌اند و تمام ارجاعات از طریق معاونت درمان در ستاد به‌صورت مستقیم قابل رصد هستند. هیچ بیماری که از کانال برنامه پزشکی خانواده به سطوح تخصصی و فوق تخصصی ارجاع می‌شود، بلاتکلیف نمی‌ماند و اقدامی که باید برای وی صورت گیرد در سامانه مشخص می‌شود.

افزایش تعرفه خدمات پرستاری
عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: خدمات پرستاری بسته به نوع آن بین ۲۵ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت. نوع پرداخت‌ها براساس عملکرد، سختی کار و نوع بخش خواهد بود. ارزش نسبی خدمات پرستاری با توجه به نوع بسته بین ۲۵ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته که به‌طور متوسط حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد در این بخش هم رشد خواهیم داشت.

از تشکل‌های مردم‌نهاد حمایت می‌کنیم
وحید یامین پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان: ما در حمایت از تشکل‌ها به سه مولفه فعالیت جمعی، عام‌المنفعه و داوطلبانه بودن توجه داریم و تشکلی که در این مثلث فعالیت کند و به‌دنبال خیر عمومی باشد، قطعا مورد حمایت ما قرار خواهد گرفت. نسل جدید متولدین دهه ۸۰ باید آموزش ببینند و با کنشگری مؤثر آشنا شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :