• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 13 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190794
+
-

با مردم/چراغ‌های گویای راهنمایی رانندگی فعال شوند

یکی از بهترین اقدامات برای کمک به روشندلان‌عزیزی که به تنهایی در سطح شهر تردد می‌کنند نصب چراغ‌های راهنمایی گویاست. از سنوات قبل چنین چراغ‌هایی در برخی معابر سطح شهر نصب شده که این روزها اغلب‌شان درست کار نمی‌کنند. یکی از این چراغ‌ها، چراغ راهنمایی واقع در تقاطع خیابان‌های مطهری و سهروردی است که مدت‌هاست خراب است.پیشنهاد می‌کنم با تعمیر این دسته از چراغ‌ها و نصب تعداد بیشتری از آنها در سطح شهر، حقوق شهروندی روشندلان رعایت شود.
روحانیون از تهران

ایستگاه راه‌آهن ترکمانچای در مسیر میانه - بستان راه‌اندازی شود
 مدتی است که راه‌آهن خط میانه - بستان راه‌اندازی شده اما هیچ ایستگاهی برای شهر ترکمانچای که در مسیر این خط قرار دارد تعبیه نشده است. درحالی‌که این شهر چند هزار نفر سکنه دارد و وجود یک ایستگاه قطار کمک بزرگی به ساکنان آن خواهد کرد. قبلا عنوان شده بود که این شهر حتما دارای ایستگاه راه‌آهن خواهد بود ولی بعد از افتتاح دیدیم خبری از ایستگاه ترکمانچای نیست که واقعا ظلم در حق ساکنان این شهر است.
همتی از ترکمانچای

اقلام مصرفی و یدکی خودرو، با قیمت کمتری در اختیار تاکسیرانان قرار گیرد
لوازم یدکی خودرو به‌قدری گران شده که رانندگان تاکسی جرأت نمی‌کنند برای تعویض آن اقدام کنند.تاکسیرانان به واسطه شغل‌شان هر روزه و ساعت‌ها رانندگی می‌کنند و درگیر ترافیک هستند و طبیعتا استهلاک قطعات خودرویشان قابل قیاس با افراد عادی نیست.جا دارد شرکت تاکسیرانی و ارگان‌های مسئول جهت تهیه و تعویض قطعات خودرو برای تاکسیرانان تسهیلات ویژه‌ای درنظر بگیرند.
وحید از تهران

پیامک
چرا به کارمندان بانک وام‌های بیشتری تعلق می‌گیرد؟

در اینکه هر ارگان و نهادی شرایط و تسهیلات خاص و ویژه‌ای را جهت تشویق کارکنان خود و بالا رفتن انگیزه برایشان درنظر گرفته و تأمین می‌کند شکی نیست و قاعدتا بانک‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند اما سؤال اینجاست که چرا وام‌هایی با نرخ‌های بالا و به دفعات در طول سال شامل حال کارکنان بانک می‌شود درحالی‌که مردم عادی برای گرفتن یک وام 20میلیون تومانی باید هفت خان رستم را بگذرانند و سرآخرهم دو برابروام دریافتی را به بانک مسترد کنند؟ این تبعیض و بی‌عدالتی آشکاری است و باید جلوی آن گرفته شود.
خلج از اراک

حجم آپلود پیام‌رسان داخلی «ایتا» را افزایش دهید
 مدتی است که پیام‌رسان «ایتا» را روی گوشی‌ام نصب کرده‌ام و انصافا کار راه‌انداز است. ازطراحان این اپلیکیشن داخلی بابت طراحی هوشمندانه و تقریبا بی‌نقص آن تشکر می‌کنم. تنها مشکل این نرم‌افزار، حجم کم آپلود آن است. یقینا با بالا بردن ظرفیت وحجم آپلود، این اپلیکیشن، جایگزین مناسبی برای پیام‌رسان‌های خارجی مثل واتساپ و تلگرام خواهد شد.
طهورا از تهران

مافیای زباله روستای قمصر را بلعیده است
به‌گفته مسئولان ۲۰۰ مرکز غیرمجاز تفکیک پسماند در روستای قمصر از روستاهای شهرستان در بخش کهریزک فعالیت دارند که باعث آلودگی شدید آب و خاک منطقه شده‌اند، اما تاکنون جلوی این کار گرفته نشده است درحالی‌که این روستا به‌واسطه نزدیکی به آرادکوه، مزارع ارزشمند سبزی بسیاری داشت که به بهانه کمبود آب با بی‌تدبیری برخی مسئولان و سودجویی سوداگران، یکی پس از دیگری تبدیل به کارگاه بازیافت زباله‌های پلاستیکی شده و امروز کمتر کشاورزی در این روستای قدیمی هنوز هم به شغل آبا و اجدادی خود می‌پردازد.تقاضا می‌شود جلوی ادامه این روند گرفته و باقیمانده روستای قمصر و زمین‌های کشاورزی‌اش حفظ شوند.
قدرتمند از شهرری

پیام
فکری بنیادی برای پل سیدخندان و ترافیک دائمی آن بکنند

بزرگراه شهید سلیمانی یکی از پرتردد‌ترین و پرترافیک‌ترین مسیرهای شرق تهران است که از اتفاق پهنای باند مناسبی دارد و 4تا 5خودرو می‌توانند همزمان در آن تردد کنند اما مشکل اصلی که عامل ترافیک این مسیر است پل سیدخندان است که به‌صورت قیف عمل کرده و باعث ایجاد ترافیک کیلومتری به‌خصوص در ساعات اوج ترافیک می‌شود.
جا دارد بعد از دهه‌ها از ترافیک دائمی این مسیر تدبیری برای افزایش پهنای باند پل سیدخندان یا ساخت یک پل به موازات آن برای افزایش ظرفیت تردد خودروها کنند تا این مسیر از حالت عملکرد قیف‌گونه بیرون ‌آید و ترافیک روان شود.
راحمی از تهران

موتورسواران امنیت پیاده‌روها را از بین برده‌اند
زندگی در پایتخت این روزها سخت شده است و حتی در پیاده‌رو امینت کافی نیست.
درحالی‌که عبور موتورسواران از پیاده‌رو هنجارشکنی و خلاف قانون است، سکوت اکثریت جامعه و رسانه‌ها در برابر قانون‌شکنی موتورسواران باعث شده تا زیر پا گذاشتن قانون و ضایع کردن حقوق دیگران به یک اتفاق ساده و مرسوم تبدیل شود تا جایی که قبح آن کاملا از بین رفته است.  تعداد زیادی از موتورسواران با هدف دور زدن ترافیک، آزادانه و بدون هیچ نگرانی وارد پیاده‌رو می‌شوند و علاوه بر به خطر انداختن سلامتی و جان عابران، آنها را به وحشت می‌اندازند.
ضروریست در این خصوص تصمیمی جدی و قابل اجرا گرفته شود تا این روال غلط اصلاح شود.
یک شهروند

 

این خبر را به اشتراک بگذارید