• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190656
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xGomn
+
-

یک‌میلیارد دلار ‌برای «سوپر ماریو»

گیشه جهان
یک‌میلیارد دلار ‌برای «سوپر ماریو»

انیمیشن «برادران سوپر ماریو» که با اقتباس از یک بازی ویدئویی ساخته شده به فروش یک‌میلیارد دلاری رسید. به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم انیمیشن «برادران سوپر ماریو» که یونیورسال و ایلومینیشن با اقتباس از بازی ویدئویی نینتندو ساخته‌اند، امروز از مرز فروش یک‌میلیارد دلار عبور می‌کند. به این ترتیب این فیلم یک رکورد دیگر از خود به جای می‌گذارد و با اکرانی ۲۶روزه فروش خود را در سراسر جهان به این سطح می‌رساند و به دهمین انیمیشن تاریخ بدل می‌شود که موفق شده به این مرز برسد. در عین حال این انیمیشن نخستین فیلم سال ۲۰۲۳ است که از این سطح فروش عبور می‌کند.
در آمریکای شمالی «سوپر ماریو» این هفته با نمایش در ۴۲۰۲سالن سینما فروشی ۳۷.۵میلیون دلاری را ثبت کرده و آمار فروشش را در مجموع به ۴۸۷.۵میلیون دلار در بازار داخلی رسانده است و در بازارهای بین‌المللی نیز این هفته ۶۹میلیون دلار دیگر فروش کرده تا در مجموع ۵۳۳میلیون دلار فروخته باشد و تا آخر امروز آمار فروشش را در سطح جهان به ۱.۰۲میلیارد دلار برساند.
این فیلم رکوردهای متعددی را در این مدت شکسته و عنوان پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن یونیورسال در بازارهای داخلی را کسب کرده و پس از آن «مینیون‌ها: ظهور گورو» با فروش ۳۶۹.۷میلیون دلار جای دارد. در عین حال این فیلم به سومین فیلم پرفروش تاریخ استودیو پس از «دنیای ژوراسیک» و «ای.تی» (البته بدون احتساب تورم) بدل شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید