• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190614
+
-

تجمع ستاره‌ها در ارومیه

مسابقات کشتی آزاد جام تختی هفته اول خردادماه با حضور حسن یزدانی و سایر ستاره‌ها برگزار می‌شود

 مسابقات جام تختی در رشته آزاد به‌عنوان چهارمین مرحله از انتخابی تیم ملی در روزهای 4 و 5خرداد‌ماه در ارومیه برگزار خواهد شد. با توجه به ناکامی آزادکاران در مسابقات قهرمانی آسیا تنها رحمان عموزاد از شرکت در جام تختی معاف شد که پیش از این هم با توجه به کسب مدال طلایش در مسابقات جهانی صربستان قرار نبود در ارومیه کشتی بگیرد. حسن یزدانی، محمد نخودی، یونس امامی و امیرحسین زارع دارندگان مدال نقره و برنز مسابقات جهانی 2022هستند که باید در جام تختی کشتی بگیرند.

   صف‌کشی مدعیان
طبق چرخه انتخابی تیم ملی، دارندگان مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا و دارندگان مدال طلا در مسابقات جهانی سال قبل از حضور در جام تختی معاف هستند. این قانون امسال فقط شامل رحمان عموزاد و کامران قاسمپور می‌شود که با مدال طلا کارشان را در مسابقات جهانی صربستان تمام کردند. آزادکاران در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج ضعیفی را رقم زدند و نتیجه‌اش این شد که 9کشتی‌گیر آن تیم باید در ارومیه کشتی بگیرند. البته فدراسیون کشتی اجازه غیبت در جام تختی را به امیرمحمد یزدانی هم داده است. او در مسابقات جهانی صربستان پس از برخورد با قرعه رژیم اشغالگر از گردونه رقابت‌ها کنار کشید و حالا همانند طلایی‌های صربستان در چرخه انتخابی با او رفتار شده است. حسن یزدانی شاخص‌ترین چهره کشتی آزاد است که باید در ارومیه روی تشک برود. یزدانی در مسابقات جهانی صربستان در فینال برای چهارمین بار برابر تیلور شکست خورد تا دستش به مدال طلا نرسد. در تمام اوزان جز 65 و 92کیلوگرم تمام مدعیان حضور دارند و جام تختی را می‌توان به نوعی پایان انتخابی تیم ملی دانست.

   بهترین جدال‌ها
طبق اعلام کادر فنی مسابقات بدون ارفاق وزن برگزار می‌شود تا کشتی‌گیران مدعی کسب دوبنده تیم ملی، سر وزن قانونی با یکدیگر به رقابت بپردازند؛ موضوعی که سال گذشته در مرحله نهایی لحاظ نشد و بند و تبصره سبب شد تا با برخی از کشتی‌گیران مماشات شود و با 2کیلوگرم ارفاق وزن روی باسکول بروند. بدون شک بسیاری از کشتی‌دوستان منتظر رقابت امیرحسین زارع با امیررضا معصومی در 125کیلوگرم هستند. در این وزن یدالله محبی هم حضور دارد که می‌تواند رقابت در این وزن را جذاب‌تر کند. یونس امامی در 74کیلوگرم رقابت جذابی با محمدصادق فیروزپور جوان خواهد داشت. محمد نخودی و علی سوادکوهی در 79کیلوگرم جدی‌ترین مدعیان این وزن هستند. با اینکه شانس حسن یزدانی در 86کیلوگرم برای کسب دوبنده تیم ملی زیاد است ولی علیرضا کریمی دارنده 3مدال جهانی و طلای بازی‌های آسیایی می‌تواند حریفی تمام‌عیار برای یزدانی باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید