• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190611
+
-

نکته بازی/ رضا میرزایی، سجاد شهباززاده نشد

درست در اوج حملات استقلال و زمانی که این تیم به‌شدت نیاز به گشودن دروازه پارس‌جنوبی جم داشت تا نفسی به‌راحتی بکشد، رضا میرزایی یکی از شگفت‌انگیزترین فرصت‌های فوتبال ایران را مفت و مسلم از دست داد. جعفر سلمانی که این فصل در بهترین فرمش نبوده، از سمت چپ به تو زد، همه مدافعان حریف را به هم ریخت و با یک پاس بیرون پا، میرزایی را در دهانه دروازه خالی در موقعیت گلزنی قرار داد. با این حال ضربه ناشیانه میرزایی به شکلی ناباورانه از کنار دروازه بیرون رفت. این فرصت‌سوزی عجیب و غریب می‌توانست به قیمت فنا شدن یک جام برای استقلال تمام شود؛ درست مثل گل خالی عجیبی که سجاد شهباززاده در لیگ در برابر نساجی از دست داد. میرزایی اما خوش‌شانس بود و اسمش جاودانه نشد!

باید از کنیا می‌ترسیدیم؟
سیل تعریف و تمجیدهای بازیکنان ایرانی از قلعه‌نویی ادامه دارد و آنها در ستایش از امیرخان، در حال ربودن گوی سبقت از یکدیگر هستند. ان‌شاالله که همه این چه‌چه زدن‌ها صادقانه است و هیچ‌کس به‌خاطر افزایش شانس حضورش در تیم ملی قربان قد و بالای قلعه‌نویی نمی‌رود. در هر صورت آخرین نفری که این رویه را در پیش گرفته، محمد نادری است که در تراکتور هم سابقه همکاری با این مربی را دارد. نادری با ستایش از شیوه تهاجمی قلعه‌نویی گفته: «من 2بازی تیم را واقعا پسندیدم، چون تیم بدون ترس و کاملا هجومی بازی می‌کرد.» خب البته خیلی روی این داستان فوتبال هجومی تیم ملی مانور داده می‌شود، اما پرسش اینجاست که آیا واقعا باید از کنیا که در 2سال گذشته یک جلسه تمرین هم نداشته، می‌ترسیدیم؟

تشکر از احیاگر
این روزها ریکاردو ساپینتو در متن حواشی و شایعات زیادی قرار گرفته است. رفتارهای او بعد از دربی تهران به‌شدت زیر سؤال رفت؛ مخصوصا که لب‌خوانی‌ها نشان می‌داد او از الفاظ نامناسبی هم استفاده کرده است. پس از آن حجت کریمی، سرپرست باشگاه در اظهارنظری دور از انتظار مدعی شد در پایان فصل راجع‌به تمدید قرارداد با ساپینتو تصمیم گرفته خواهد شد؛ جملاتی که به‌نظر می‌رسید تحت‌تأثیر شکست آبی‌پوشان در دربی گفته شده است. در چنین حال و هوایی، مهدی قائدی به‌عنوان مهم‌ترین بازیکن استقلال بعد از بازی استقلال و پارس‌جنوبی جم به حمایت از مربی پرتغالی پرداخت. او یک استوری گذاشت و در آن خطاب به ساپینتو نوشت: «تو بهترینی.» الحق هم ساپینتو نقش مهمی در احیای قائدی داشت و او را به روزهای خوب فوتبالش برگرداند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید