• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 10 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190375
+
-

ایران، جزو کشورهای باسواد دنیا

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تعیین تکلیف معلما‌نی که رتبه نگرفته‌اند یا بلاتکلیف بوده‌اند، در روزهای آینده خبر داد و گفت:‌ به اعتراضات موجود هم به‌ترتیب رسیدگی خواهد شد.
رضامراد صحرایی در جریان سفر به کرمانشاه افزود:‌ از سال ۱۳۹۰ زمزمه رتبه‌بندی معلم‌ها شنیده می‌شود؛ در دولت سیزدهم کار استارت خورد که اجرای آن اقدام خیلی خوبی در راستای ارتقای دستگاه تعلیم و تربیت در ابعاد مختلف خواهد بود.
او با بیان اینکه تنها حدود ۳۰ درصد معلم‌ها از رتبه خود ناراضی هستند که روند رسیدگی به اعتراضات آنها با جدیت انجام می‌شود، ادامه داد: «در روند اجرای رتبه‌بندی معلمان، هر جایی نیاز به اصلاح باشد، آیین‌نامه که هیچ، حتی امکان اصلاح قانون هم از طریق نمایندگان مجلس وجود دارد و حتما پیگیری می‌شود.»
صحرایی با اشاره به گلایه برخی از معلمان‌ به رتبه‌بندی‌ها گفت: گاهی معلمانی را می‌بینیم که می‌گویند نظام رتبه‌بندی، ‌شأن معلم را زیرسؤال برده و این درحالی است که ‌ارزش معلمی به رتبه‌بندی نیست.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه هم ‌اکنون بیش از ۱۶ میلیون دانش‌ آموز و ۹۳۰ هزار معلم در کشور داریم، گفت: در سال‌های گذشته که بیش از ۱۸ میلیون دانش‌آموز داشتیم، تنها ۷۳۰ هزار معلم در آموزش و پرورش حضور داشتند و هیچ کمبود معلمی هم نداشتیم، لذا با ساماندهی می‌توان مسئله کمبود معلم را برطرف کرد.
صحرایی اشاره‌ای هم به در پیش رو بودن برگزاری امتحانات نهایی داشته و از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش خواسته تا نهایت تلاش خود را برای برگزاری مطلوب امتحانات داشته باشند. او گفته: اجرای مصوبه جدید کنکور، اقدام مثبتی بود که کیفیت آموزش را بالا خواهد برد و مدرسه را به دانشگاه متصل خواهد کرد.  او اشاره‌ای هم به خدمات انقلاب در حوزه سوادآموزی در کشور داشت و گفت: درحالی که قبل از انقلاب کمتر از ۵۰درصد مردم باسواد بودند، امروز ایران اسلامی جزو کشورهای باسواد دنیاست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید