• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190183
+
-

سلام نظامی ستاره‌ها

ستاره خوب
سلام نظامی ستاره‌ها

مهم نیست چقدر محبوب و مشهور و پولدار باشید، در برخی از کشورهای دنیا، سربازی به هرحال سراغ شما می‌آید و در اوج شهرت، باید در پادگان‌ها پا بکوبید و سلام نظامی بدهید. در آخرین موج از اعزام ستاره‌ها به سربازی، یک ستاره جهان موسیقی از کره لباس خدمت به تن کرده، و یک قهرمان ملی از فنلاند هم موهایش را تراشیده تا در پادگان‌ها مشق رژه کنند.
در کره، جی‌هاپ، ستاره گروه معروف موسیقی بی‌تی‌اس با انتشار عکسی از اعزام خود به خدمت سربازی خبر داده و در فنلاند هم عکس‌های لاری مارکانن در پادگان، حسابی مورد استقبال قرار گرفته است؛ مارکانن ستاره تیم ملی بسکتبال فنلاند است که در لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (ان‌بی‌ای) بازی می‌کند و در کشورش تا حد یک قهرمان ملی محبوبیت دارد.
در هر دو کشور، خدمت سربازی اجباری است و مردان جوان، بدون توجه به سابقه تحصیلی و جایگاه اجتماعی‌شان، آموزش نظامی می‌بینند و در ارتش خدمت می‌کنند. جی‌هوپ، براساس امریه‌ای که دریافت کرده، خود را به یک پادگان نظامی در جنوب سئول معرفی کرده است. در فنلاند هم خدمت سربازی اجباری است و مارکانن، که یکی از بسکتبالیست‌های منتخب فصل ان‌بی‌ای بوده، بعد از اینکه فصل به پایان رسیده، خود را به پادگان معرفی کرده است.
با وجود جایگاه جهانی‌ای که هر دو ستاره دارند، قانون بدون استثنا برای هر دوی آنها در کره و فنلاند اعمال شده و هر دوی آنها، خودشان را با سر تراشیده به پادگان معرفی کرده‌اند.
اعزام آنها به سربازی، بازتابی جهانی داشته و عکس‌های آنها توسط رسانه‌های معتبر جهانی منتشر شده است. وقتی که جی‌هاپ خود را به پادگان معرفی می‌کرد، چنان سیلی از هوادارانش جلوی پادگان برای دیدن او شکل گرفت که فرماندهان پادگان آموزشی مجبور شدند از دژبانی بخواهند تا مردم را به عقب برانند و این ستاره را وارد پادگان کنند. او البته تنها عضو گروه بی‌تی‌اس نیست که به سربازی رفته؛ در انتهای پاییز، جین، دیگر عضو سرشناس این گروه هم به سربازی رفت، نشانه‌ای دیگر از اینکه در کره‌جنوبی، سربازی چقدر جدی و بدون استثنا گرفته می‌شود.
خدمت سربازی در کره، از سن 18تا21سال است و علاوه بر معافیت‌های پزشکی، برخی معافیت‌های خاص برای ورزشکارانی که قهرمان آسیا و جهان می‌شوند وجود دارد. حتی سلبریتی‌ها هم می‌توانند سراغ معافیت‌های مشابهی بروند اما ستاره‌های کی‌پاپ ترجیح داده‌اند که همچون دیگر جوانان کشورشان به سربازی بروند.
در فنلاند، سربازی حداکثر 6‌ماه است و مارکانن گفته که در 2تابستان به پادگان خواهد رفت تا بتواند به بسکتبالش برسد. او در پادگان تربیت بدنی نیروهای دفاع ملی مستقر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید