• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190091
+
-

عوامل حادثه ساز در بزرگراه

کاهش عکس‌العمل و حواس‌پرتی در این روزها یکی از شایع‌ترین دلایل تصادفات است که اغلب به استفاده از تلفن همراه برای مکالمه یا حضور در فضای مجازی و ارسال یا خواندن پیامک مربوط می‌شود. هنگام رانندگی هرگز با تلفن همراه یا دیگرسرنشینان وسیله نقلیه صحبت نکنید.

علاوه بر این:
درصورت نقص فنی مکان مناسبی را برای توقف انتخاب کرده و از تجهیزات ایمنی برای آگاه کردن دیگر رانندگان استفاده کنید.
قبل از توقف و باز کردن درب خودرو و پیاده شدن از وسیله نقلیه احتیاط کرده و اطمینان حاصل کنید که وسیله نقلیه و عابری درحال تردد نباشد.
با گرم شدن هوا برخی راکبان از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند، این افراد باید بدانند تنها وسیله‌ای که جان آنها را در تصادفات حفظ می‌کند، همین کلاه ایمنی است.
بازبینی منظم مخزن آب، آب‌پاش و تیغه برف پاک‌کن‌ها، لاستیک، ترمز‌ها و... . بازبینی چراغ‌ها، راهنما وچراغ‌های قرمز از حادثه جلوگیری می‌کند(باید مطمئن شد که این اجزای اتومبیل به‌درستی کار می‌کنند و نور آنها قابل مشاهده است.)
لکه‌های نشتی از زیر اتومبیل که ممکن است ناشی از نشت روغن، آب، روغن ترمز یا مایع پمپ هیدرولیک باشد بسیار خطرناک است که در این صورت وسیله نقلیه باید هرچه سریع‌تر سرویس شود.
هنگام رانندگی برای تغییر مسیر، توقف و... از چراغ راهنما، چراغ خطر، بوق و دیگر تجهیزاتی که برای آگاه کردن دیگر رانندگان است به‌درستی استفاده کنید. متناسب با شرایط لاین مناسب را برای حرکت انتخاب کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید