• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189998
+
-

همه می‌توانند خارج از اردو تمرین کنند

نواب نصیرشلال، سرمربی تیم ملی، برخلاف نظر دیگران از عملکرد کیانوش رستمی راضی است و می‌گوید هر وزنه‌برداری بخواهد می‌تواند مثل کیانوش تنهایی تمرین کند

همه می‌توانند خارج از اردو تمرین کنند

لیلی خرسند

طی روزهای گذشته وزنه‌برداران حاضر در اردوی وزنه‌برداری رکوردگیری داشتند. آنها سال شلوغ قبل از المپیک را با مسابقات قهرمانی آسیا آغاز می‌کنند که از 13اردیبهشت در کره‌جنوبی برگزار می‌شود. طبیعی بود که وزنه‌برداران طبق رکوردهایشان به تیم دعوت و راهی مسابقات شوند اما لیست تیم ملی چند‌ماه قبل برای مسئولان برگزارکننده ارسال شده است و نواب نصیرشلال که روزهای آخر سال پیش به‌عنوان سرمربی انتخاب شد، دخالتی در انتخاب نفرات نداشته است. با این حال او از وضعیت وزنه‌برداران راضی است، حتی از کیانوش رستمی که رکوردهایش کارشناسان را راضی نکرده است. رستمی در اردوی اول تیم ملی حاضر نبود و نصیرشلال گفته بود که دیرتر به اردو ملحق می‌شود اما حالا سرمربی می‌گوید رستمی مثل سابق قرار است خارج از اردو تمرین کند، بقیه وزنه‌برداران هم اگر شرایطش را داشته باشند، می‌توانند درخانه یا شهر خودشان تمرین داشته باشند و به اردو نیایند.

   رکوردها و وضعیت وزنه‌برداران راضی‌کننده بود؟
فرصت کمی داشتیم و فقط 28- 27 روز بچه‌ها در اردو بودند و حدود 30جلسه تمرین کرده بودند ولی از رکوردها راضی بودیم و ورزشکاران شروع خوبی داشتند. می‌توانم بگویم وضعیت 95درصد بچه‌ها راضی‌کننده بود.

   کسی هم بود که سورپرایزتان کند؟
سورپرایز که نه، ولی در 3-2وزن رکورد بچه‌ها خیلی خوب بود. حسین سلطانی در وزن 81کیلوگرم و مصطفی جوادی در دسته 89کیلوگرم وزنه‌های خوبی زدند. سهراب مرادی هم بازگشت خیلی خوبی داشت. در فوق‌سنگین هم همه خوب کار کردند. در کل به جز یکی دو نفر بقیه خوب بودند.

   مشکل آن یکی دو نفر چه بود؟
به نسبت تمریناتی که انجام داده بودند، خیلی خوب ظاهر نشدند. نه اینکه خیلی بد باشند، پایین‌تر از توقع ما بودند.

   یکی از آنها کیانوش رستمی بود؟
نه. اتفاقا کیانوش بد نبود. او وزن کم کرده بود تا بتواند در دسته 89کیلوگرم وزنه بزند و به همان نسبت آمادگی‌اش بد نبود. رکوردهایش هم خوب بود.

   و کیانوش همچنان دور از اردوی تیم ملی تمرین می‌کند.
ما به 2نفر از بچه‌ها اجازه داده بودیم که خودشان تمرین کنند؛ سهراب مرادی و کیانوش رستمی. سهراب به اردو آمد و کنار ما بود اما کیانوش با توجه به شرایط متفاوتی که داشت، صلاح دیدیم خودش تمرین کند.
 
   از این به بعد هم خارج از اردو تمرین می‌کند یا با تیم ملی؟
ما اصراری نداریم که همه در اردو باشند. اگر افراد دیگری هم بخواهند می‌توانند در خانه خودشان یا شهرستان‌شان تمرین کنند. هدف این است که همه خوب تمرین کنند و تیم خوبی داشته باشیم. همه می‌توانند تنهایی تمرین کنند و ممنوعیتی وجود ندارد البته به شرطی که شرایط تمرینی‌شان بهتر از اردوی تیم ملی باشد. ما هم تمریناتشان را کنترل می‌کنیم و از لحاظ فنی و دوپینگ آنها را زیرنظر می‌گیریم.

   اگر شرایط تمرینی‌شان مورد تأیید شما نباشد، چطور؟
اگر شرایط خوبی نداشته باشند ولی باز هم اصرار داشته باشند که خارج از اردو تمرین کنند، تصمیم با خودشان است، نتیجه‌اش این می‌شود که از تیم ملی دور می‌مانند. کسانی این کار را می‌کنند که صددرصد به‌خودشان مطمئن‌ هستند و مدعی‌اند.

   سال‌های گذشته هر وقت کیانوش رستمی نتیجه‌ نگرفت، بعضی از کارشناسان افت او را به تمرینات خارج از اردو ربط دادند. نگران تکرار این اتفاق نیستید؟
نگرانی ندارد. کیانوش که بچه نیست، مرد بزرگ و عنوان‌داری است. به‌نظر دیگران هم خیلی اهمیت ندهید، بعضی‌وقت‌ها با شیطنت همراه است.

   با این نفراتی که دارید، تیم ملی می‌تواند به هدف‌هایی که مدنظر شماست، برسد؟
فرصت به قدری کوتاه بود که هنوز نتوانسته‌ایم هدف‌گذاری‌ها را مشخص کنیم. در این مدت برنامه ما این بود که تیمی یکدست داشته باشیم و همه از نظر جسمانی و روانی به شرایط نرمال برسند. مسابقات مهمی پیش رو داریم و باید به فکر بهتر کردن رکوردها باشیم.

   در اردو همه‌‌چیز طبق خواسته شما پیش می‌رود؟
همه‌‌چیز خوب است. اردوها منظم برگزار می‌شود و فدراسیون هم تا جایی که می‌تواند بهترین امکانات را فراهم کرده است. تنها مسئله این است که ما برای انتخاب نفرات آسیایی محدودیت داشتیم. ماه‌های قبل فدراسیون مجبور بود لیست را برای مسابقات قهرمانی آسیا ارسال کند، قبل از اینکه من مسئولیت بگیرم.

   در لیست کسی هست که مورد تأیید شما نباشد؟ امکان تغییر هست؟
نه امکانی برای تغییر وجود ندارد اما همان زمان سعی شده بود بهترین نفرات در لیست باشند و الان هم همه کسانی که قرار است اعزام شوند، مورد تأیید من هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید