• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 5 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189905
+
-

عموزاد، تنهاترین سردار

رتبه حسن یزدانی و کامران قاسمپور در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی سقوط کرد

با اتمام مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی اروپا، اتحادیه جهانی کشتی رنکینگ کشتی‌گیران را در رشته آزاد اعلام کرد که با نزول جایگاه کشتی‌گیران ایرانی همراه بود. رحمان عموزاد که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشت و موفق به کسب مدال طلا شد، تنها کشتی‌گیر ایرانی است که جایگاهش را نسبت به‌ ماه قبل حفظ کرده و کماکان در رده اول دنیا قرار دارد.

  رضا اطری در رتبه سوم
در وزن نخست کشتی آزاد (57کیلوگرم) با توجه به نتایج به‌دست‌آمده علیرضا سرلک در مسابقات جهانی و قهرمانی آسیا، این کشتی‌گیر در رده چهل‌ویکم قرار دارد و عملا می‌توان گفت رنکی ندارد. در این وزن زلیم‌خان آباکاروف از آلبانی و وان هائو زو از چین در رده‌های اول و دوم قرار دارند. در وزن 61کیلوگرم رضا در مسابقات قهرمانی جهان به مدال نقره رسید و با توجه به عدم‌حضورش در قهرمانی آسیا و برگزاری مسابقات قهرمانی اروپا و قهرمانی آسیا، در رده سوم قرار گرفته است. آرسن هاروتونیان از ارمنستان و ری هیگوچی از ژاپن در رده‌های اول و دوم قرار دارند. در وزن 65کیلوگرم رحمان عموزاد که در مسابقات جهانی2022 به مدال طلا رسیده بود در مسابقات قهرمانی آسیا مدال طلایش را تکرار کرد تا تنها کشتی‌گیر ایرانی باشد که در صدر رنکینگ اتحادیه جهانی قرار دارد. اسماعیل موسکائف از مجارستان و سباستین ریورا از پورتریکو در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

  یزدانی سوم، تیلور چهارم
در وزن 70کیلوگرم هم شرایط برای کشتی ایران اصلا خوب نیست و مرتضی قیاسی ملی‌پوش ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، در رده بیست‌ونهم قرار دارد. در این وزن تایشی ناریکانی از ژاپن و ارنازار آکماتالیف از قرقیزستان در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. در وزن 74کیلوگرم تایمراز سالکازانوف از اسلواکی با قهرمانی در مسابقات قهرمانی اروپا در صدر قرار گرفت و سونر دمیرتاش از ترکیه در رده دوم قرار دارد. یونس امامی که در مسابقات جهانی2022 به مدال برنز رسید در جایگاه چهارم قرار گرفته است. محمد نخودی که در وزن 79کیلوگرم به مدال نقره جهان در سال2022 رسید در جایگاه چهارم این وزن قرار دارد. واسیل میخایلوف از اوکراین و جردن باروز از آمریکا در رده‌های اول و دوم رنکینگ اتحادیه جهانی قرار دارند. حسن یزدانی هم با نزول جایگاهش در رنکینگ وزن 86کیلوگرم در رده سوم قرار گرفته و دیوید تیلور در رده چهارم است. بوریس ماکوئف از اسلواکی و سباستین جزرانسکی از لهستان در رده‌های اول و دوم این وزن قرار دارند. علیرضا کریمی که در مسابقات قهرمانی آسیا ملی‌پوش ایران بود و به مدال نقره رسید در رده بیست‌وچهارم قرار دارد.

  نزول کامران
در وزن 92کیلوگرم کامران قاسمپور هم نسبت به‌ ماه گذشته تنزل داشته و بعد از میریانی مایسورادزه از گرجستان در رده دوم قرار گرفته است. جی‌دن کاکس آمریکایی در رده چهارم این رنکینگ قرار دارد. در وزن 97کیلوگرم هم اوضاع برای کشتی‌گیران ایرانی خوب نیست و بهترین رنک در اختیار محمدحسین محمدیان است که در جایگاه هفتم قرار دارد. همچنین امیرحسین فیروزپور و امیرعلی آذرپیرا در جایگاه بیست‌وسوم و بیست‌وچهارم رنکینگ اتحادیه جهانی قرار دارند. باتیربک تساکولوف از اسلواکی و کایل اسنایدر از آمریکا در رده‌های اول و دوم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته‌اند. در دسته فوق‌سنگین طاها آکگل از ترکیه که چند روز پیش طلای قهرمانی اروپا را به دست آورد در صدر قرار دارد و مونختور از مغولستان و امیرحسین زارع در رده‌های دوم و سوم هستند. با توجه به اینکه تا قبل از مسابقات جهانی تنها یک مسابقه رنکینگ دیگر باقی مانده باید دید کادر فنی برای بهبود رنکینگ و قرعه بهتر در مسابقات جهانی چه نفراتی را به این مسابقات اعزام می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید