• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
پنج شنبه 31 فروردین 1402
کد مطلب : 189723
+
-

خطای راهبردی باکو

با وجود اینکه در هفته‌های اخیر، ایران رویکرد «تنش‌زدایی» را در مواجهه با فضاسازی‌های جمهوری‌آذربایجان درپیش گرفته‌است، اما به‌نظر می‌رسد مسئولان باکو همچنان درمسیر افزایش تنش‌ها با تهران گام برمی‌دارند؛ رویکردی که از پس پرده دیدار اخیر رئیس‌جمهور این کشور با وزیرامورخارجه رژیم صهیونیستی هویداست. دیدار اخیر الهام علی‌اف و الی کوهن در باکو، از اصرار جمهوری‌آذربایجان برای نقش دادن به تل‌آویو در تحولات منطقه حکایت دارد؛ موضوعی که در روزهای اخیر واکنش تهران را نیز به‌دنبال داشته‌است.

هشدار ایران به باکو
پیش‌از این زمانی که خبر توافق وزرای امورخارجه جمهوری‌آذربایجان و رژیم صهیونیستی با محوریت «تشکیل یک جبهه متحد علیه ایران» منتشر شد، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران  خواستار توضیح مقام‌های باکو درباره توافق با صهیونیست‌ها شد.

توصیه‌ای برای مقام‌های جمهوری‌آذربایجان
اتخاذ رویکردهای حساسیت‌برانگیز با محوریت همکاری‌های امنیتی تل‌آویو – باکو ازسوی مقام‌های جمهوری‌آذربایجان اما واکنش نمایندگان مجلس ایران را هم به‌دنبال داشته‌است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تأکید بر اینکه جمهوری‌اسلامی به‌دنبال تنش با جمهوری‌آذربایجان نیست، به مقام‌های باکو تأکید کرد امنیت جمهوری‌آذربایجان به کمک رژیم صهیونیستی تامین نمی‌شود. شهریار حیدری همچنین به مقام‌های باکو هشدار داد صبر ایران را امتحان نکنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید