• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 31 فروردین 1402
کد مطلب : 189710
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vgYKM
+
-

افزایش عرضه مرغ تا 2هفته آینده

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران از افزایش عرضه و تعدیل قیمت مرغ تا 2هفته آینده خبر داد

 در فروشگاه‌های سطح شهر قیمت هر کیلو مرغ گرم به بالای 85هزار تومان رسیده و مرغ تفکیک‌شده هم به تبع آن با افزایش قیمت مواجه بوده است. مرغ منجمد هم از رشد قیمت بی‌بهره نبوده و گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی فروشگاه‌های عرضه‌کننده مرغ منجمد با توجه به کمبود مرغ گرم و افزایش تقاضا، قیمت این محصول را تا حدود 60هزار تومان بالا برده‌اند؛ درحالی‌که آخرین نرخ مصوب هر کیلو مرغ گرم 63 و هر کیلو مرغ منجمد 45هزار تومان است.

کاهش عرضه مرغ با نرخ مصوب
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در گفت‌وگو با همشهری، کاهش تولید و سهمیه‌بندی در عرضه مرغ با نرخ مصوب را دلیل کاهش عرضه در واحدهای صنفی دانست و افزود: در حال حاضر واحدهای صنفی سهمیه مصرف روزانه خود را دریافت می‌کنند اما از آنجا که نمی‌توانند بالای نرخ مصوب بفروشند، میزان این عرضه محدود است. مهدی یوسف‌خانی گفت: با توجه به سهمیه‌بندی انجام‌شده، فروشندگان بخشی از خرید خود را با نرخ غیرمصوب انجام می‌دهند درنتیجه شاهد افزایش قیمت در هفته‌های اخیر بوده‌ایم. به‌گفته او، میانگین نیاز مرغ واحدهای صنفی تهران بین 100 تا 300کیلوگرم است که البته برخی واحدهای صنفی ممتاز 500کیلوگرم تا یک تن هم مصرف دارند، که کل این نیاز از بازار بهمن در حال تامین است.  

اصلاح قیمت مرغ بعد از ‌ماه رمضان
گفته‌های مسئولان اتحادیه‌های تولید و فروش درباره کاهش قیمت در حالی است که معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی دیروز از اصلاح قیمت مرغ بعد از‌ ماه رمضان خبر داد. حسین دماوندی‌نژاد اعلام کرد: در بدو ورود به سال جدید، تغییرات نرخ دستمزد و هزینه‌های جاری تولید در جلسات متعدد با دامداران و مرغداران بررسی و هزینه‌ها و قیمت‌های جدید استخراج شده اما در ‌ماه رمضان برای کاهش فشار اقتصادی به مصرف‌کنندگان از افزایش قیمت کالا جلوگیری شده است.

مرغ زربال در انتظار ورود به بورس

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر از برنامه عرضه شرکت‌های وابسته به این نهاد در بورس خبر داد. به‌گفته ناصر فخاری، یکی از این شرکت‌ها زربال است. او با اشاره به حضور شرکت‌های این سازمان در بورس، گفت: در حال حاضر ۸ شرکت سازمان اقتصادی کوثر در بورس حضور دارند، سود عملیاتی سازمان اقتصادی کوثر از ۲۰۰میلیارد تومان در پایان سال۱۳۹۹ به 2200میلیارد تومان در پایان سال1401 افزایش پیدا کرده است. مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزایش تولید مرغ را یکی از برنامه‌های امسال اعلام کرد و گفت: درحال حاضر شرکت‌های این سازمان سالانه بین ۱۵ تا ۲۰هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کنند که هدف‌گذاری امسال ما برای ماه‌های آینده تولید ۱۲۰هزار تن گوشت مرغ است. فخاری با اشاره به ضرورت تامین نهاده‌ها‌ برای کاهش هزینه تولید، گفت: هلدینگ کشاورزی این سازمان لنگ یک کشتی نهاده است. این هلدینگ می‌تواند با دریافت این نهاده نیاز یک سال تولید خود را تضمین کند و قیمت تمام‌شده مرغ را حداقل 20درصد کاهش دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید