• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 31 فروردین 1402
کد مطلب : 189702
+
-

نوای «اهل‌الکبریا» در مصلی طنین‌انداز می‌شود

مدیریت شهری پایتخت برای برگزاری عیدسعید فطر و اقامه نماز در مصلای امام‌خمینی‌ره‌ برنامه‌هایی را درنظر گرفته است

گزارش
نوای «اهل‌الکبریا» در مصلی طنین‌انداز می‌شود

فرناز محمدزاده- روزنامه‌نگار

از همان سالی که ویروس کرونا به جان مردم کشورمان افتاد، ایجاد هر تجمع و گردهمایی‌ای ممنوع شد. مناسک و مناسبت‌های مذهبی که پیش از آن شکوهمند برگزار می‌شدند، سوت و کور شدند و دیگر آنطور که باید و شاید خبری از مراسم‌های مهم دینی مانند هر سال نبود. نماز عید فطر نیز از این مسئله مستثنا نشد.
حال پس از 3سال، خبر آمد که نماز عید فطر و رمضان1402 قرار است به اقامت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شود و برگزاری نماز عید به امامت رهبر معظم انقلاب بعد از گذراندن سال‌های کرونایی، قطعا با حضور باشکوه و جمعیت زیادی از نمازگزاران در مصلای امام‌خمینی(ره) روبه‌رو خواهد شد.
مدیریت شهری پایتخت برای این روز مهم برنامه‌‌هایی را طراحی کرده است؛ نظافت و آماده‌سازی‌ مصلی برای برگزاری نماز عید فطر، تامین اتوبوس، ون و تاکسی برای جابه‌جایی نمازگزاران و حفظ انضباط اجتماعی با هماهنگی فراجا و... اقداماتی هستند که شهرداری تهران انجام داده است.

آماده‌سازی‌ مصلی برای نماز عید فطر
در همین رابطه، رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر شهرداری تهران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای برپایی باشکوه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران، می‌گوید: رسیدگی به فضای سبز داخل و اطراف مصلی گل‌آرایی جایگاه نماز عید سعید فطر در مصلای تهران، محیط‌آرایی و آذین‌بندی مصلی، شسست‌وشوی معابر، ایجاد مسیرهای دسترسی و نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی در اقصی‌نقاط مصلی، ازجمله اقدامات درنظر گرفته شده است تا برای برگزاری نماز عید فطر انجام شود.
حسین نظری ادامه داد: نظافت و پاکیزه‌سازی‌ معابر، پاکسازی مسیرها با تامین نیروهای کارگری و ماشین‌آلات موردنیاز در قبل، حین و پس از مراسم، نصب علائم، تامین روشنایی، تامین و استقرار سرویس‌های بهداشتی سیار و... ازجمله برنامه‌های معاونت خدمات شهری با همکاری
شهرداری منطقه7 بوده که قرار است اجرا شود.

مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی؛ آماده برای خدمت‌رسانی به نمازگزاران
نظری در ادامه با اشاره به اینکه جلساتی با پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص هماهنگی اجرای مراسم برگزار شده است، افزود: خدمات‌رسانی تمامی خطوط مترو از ساعت 5صبح صورت می‌گیرد. علاوه بر این برای کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط یک، تدابیر لازم اتخاذ شده است.
رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر شهرداری تهران ادامه داد: پیش‌بینی شده ایستگاه‌های تاکسی ون برای انتقال نمازگزاران از پارکینگ‌ها تعبیه شود و تعدادی ون و تاکسی برای انتقال نمازگزاران تعیین شده تا اشخاصی که بدون وسیله شخصی هستند با مشکل روبه‌رو نشوند.
نظری با اشاره به اعزام خودروهای شاتل برقی جهت جابه‌جایی نمازگزاران در داخل مصلی، گفت: افراد مسن و کم‌توانی که امکان طی کردن مسیر را به‌صورت پیاده ندارند، می‌توانند از این خودروها استفاده کنند.

حفظ انضباط اجتماعی و امنیت نمازگزاران با همکاری فراجا
به گفته رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر شهرداری تهران، نیروهای آتش‌نشان نیز به همراه خودروهای سبک و سنگین در داخل و اطراف مصلی مستقر می‌شوند و به‌منظور حفظ انضباط اجتماعی با هماهنگی یگان حفاظت شهرداری و فراجا و... عوامل و خودروهای شرکت شهربان نیز در اطراف مصلی استقرار می‌یابند.

همخوانی سرود سلام فرمانده
همچنین اداره‌کل فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت عیدسعیدفطر برنامه‌های شادی پیش‌بینی کرده است. به‌گفته مصطفی زیبایی‌نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، محور اصلی این برنامه‌ها مصلای تهران خواهد بود و شرکت‌کنندگان در نماز عید فطر سرود سلام فرمانده را همخوانی می‌کنند. سرود و تواشیح، نمایش عروسکی کودک و نوجوان، مولودی‌خوانی و جشن فرشته‌ها اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده در مصلی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید