• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 30 فروردین 1402
کد مطلب : 189617
+
-

دانشجویان چه گفتند؟

گزیده صحبت‌های برخی از دانشجویان در دیدار روز گذشته با رهبر معظم انقلاب

انتقاد از شورای‌عالی سران قوا
محمدصالح ترکمان، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی: به‌نظر ما در ۴۴سال گذشته مواردی از مسائل بسیار مهم وجود داشته که درصورت رجوع به همه‌پرسی در حل آنها، احتمالا بسیاری از نابسامانی‎ها و مناقشات اتفاق نمی‌افتاد. سیاست غلط دیگری که هنوز روی آن پافشاری می‌شود، تصمیم‌گیری درباره برخی مسائل مهم کشور در شورای سران قواست. مرور عملکرد این شورا حاکی از این است که شورا نه‌تنها تاکنون در اجرای مأموریت‌های اصلی خود موفق نبوده بلکه باعث شکل‌گیری بحران‌هایی مثل اتفاقات آبان۹۸ هم شده که هزینه‌هایی غیرقابل محاسبه برای کشور به‌وجود آورده. با وجود این، اما این شورا تعطیل که نمی‌شود هیچ، بلکه در آخرین شاهکار در مصوبه‎ مولدسازی، علاوه‌بر مجلس، قوه قضاییه را نیز دور می‌زند.

نسخه‌های تکراری برای مسئله بی‌حجابی
امیررضا بخشی‌پور، دبیر اتحادیه تحکیم وحدت: عموم مسئولان، در شرایط عادی به مطالبات اساسی در حوزه زنان و خانواده باور ندارند و فقط در شرایط بحرانی که گره مسائل کور شده، یاد حوزه زنان می‌افتند. شاهد مثال این امر، مواجهه با مسئله حجاب است که در پاسکاری نهادها، هنوز هم نسخه‌های تکراری روی میز می‌گذارند و محور واحد و هوشمندانه‌ای در اظهارنظرها و عملکرد دستگاه‌ها برای حل ریشه‌ای مشاهده نمی‌شود.

انتصابات بدون توجیه در دولت
امیرمحمد کولانی، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان: متأسفانه از ابتدای دولت برخی از انتصابات توجیه منطقی نداشته‌اند، مدیران میانی‌ای که هیچ‌گونه نسبت گفتمانی با دولت انقلابی ندارند، قاعدتا مجری سیاست‌های تحولی آن نیز نخواهند بود. جمهوری اسلامی برای مواجهه با جنگ ترکیبی، می‌بایست از مدیرانی شایسته این وظیفه بهره ببرد.

برای انقلابی که متعالی‌ترین آرمان‌ها را زنده کرده
زهرا وفاداران نماینده بسیج دانشجویی: خدا را شکر به برکت انقلاب اسلامی، الگوی سوم زن مسلمان که نمونه‌ای بدیع و انسان‌ساز در تبیین هویت حقیقی زن مسلمان ایرانی، خصوصا در عصرِ تهاجم استعمار هویتیِ نظام سرمایه و ابزارهای تحت خدمت آن است. با رهنمودهای امامِین انقلاب، برای زنان سرزمینم ترسیم و توسط دختران و زنان قوی کشورم محقق شده است و شکر که مراکز دانشگاهی و فضاهای نخبگانی نیز مملو از بانوان توانمندی است که در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های علمی و اجتماعی به مجاهدت می‌پردازند و شکر که بنده توفیق دارم که به نمایندگی‌شان در محضرتان بایستم.
خدا را شکر که مشغله ذهنی جوانان پاک سیرتِ وطنم از بستر سخیفِ لَذات حیوانی در کوچه پس کوچه‌های لاله‌زارها، به دغدغه ذهنی مشکلات مستضعفان، عدالت اجتماعی و سیاسی، نیاز انسان به معنویت، کرامت و آزادی انسان از بند امپریالیسم، غارت گرسنگان آفریقایی و استمرار تحقیر و بردگی در آمریکای لاتین و امثالَهُم تبدیل شد؛ تا جایی که جوانانِ خداجوی این عصر بر بستر این حکومت در این راهِ خدایی، بذل مال و جان می‌کنند.
و صدها شکر دیگر برای انقلابی که متعالی‌ترین آرمان‌ها را زنده کرده و رسمیت بخشیده است. اما ما در این فرصت برآنیم تا درباره آرمان جمهوریت سخن بگوییم. ما از شما آموخته‌ایم که عامل پیشرفت کشور سپردن واقعی کار، صحنه و ابتکار عمل به دست مردم است. معتقدیم که تفاوت دولت برای مردم و دولت مردمی اصل مغفول در اداره امروز کشور است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید